Jagunemisejärgse Eesti Raudtee nõukogu valis eile uueks ettevõtte juhatuse esimeheks senise SEB Ukraina juhi Ahti Asmanni, kes alustas täna esimest tööpäeva.
Asmanni sõnul on Eesti Raudtee lähiaja kolmeks suuremaks eesmärgiks Euroopa Liidu tõukefondide toel lõpule viia raudteetaristu rekonstrueerimine, kvaliteetse ja jätkusuutliku kauba- ja reisiveoliikluse kvaliteedi tagamine ning valmisoleku loomine Rail Balticu projekti elluviimiseks.
Uus juhi sõnul on Eesti Raudtee raudteeliikluse kiiruse, mugavuse ja ohutuse tõstmiseks viimasel viiel aastal väga jõuliselt investeerinud, mis loovad vajalikud tehnilised eeldused kvaliteetseks reisijate- ja kaubaveo teenindamiseks. "Nüüd on tarvis moderniseeritud raudteevõrk efektiivselt koormata. Ettevõtte eduka majandamise võti seisneb kasutamata läbilaskevõimele rakenduse leidmisel. Eesti Raudteel on professionaalne ja pikajalise kogemuse ning traditsioonidega kollektiiv, kellele on mu edaspidises töös hea toetuda," märkis Asmann.
Tema sõnul on tänavu vähenenud kaubavoogude valguses Eesti Raudteel oluline tagada stabiilne ning konkurentsivõimeline kaubaveo keskkond ning aktiivne roll rahvusvahelises logistikakanalis. Raudteetaristu efektiivsema kasutuse nimel on vaja koos kaubaveooperaatoritega teha tõhusat koostööd ja olla eestkõneleja koostöös 1520 mm raudteevõrgustiku teiste partnerriikidega, et suurendada Eestit läbivaid kaubavooge.
Eesti Raudtee peab olema valmis aktiivselt osalema Rail Balticu projekti edasiviimisel, kus lisaks Euroopa Liidu suunalisele tööle, seisab ees Balti partneritega parimate koostöövormide leidmine kuni uue raudteeliini valmis ehitamise ja parima kasutuse tagamiseni.
Ettevõtte nõukogu esimees Taavi Madiberk märkis, et 18 aastat SEB Pangas (sh Ühispangas) töötanud Ahti Asmann on kogenud rahvusvahelise suurettevõtte juht ning tänu kolmeaastasele SEB panga Ukraina juhina töötamisele tunneb läbi ja lõhki ka idaturu eripära.
"Majanduskriisi aastatel SEB Panga Eesti juhatuse esimehena ja hiljem panga Ukraina üksust juhtides tuli Asmann edukalt toime ettevõtte juhtimise ja kohandamisega kiiresti muutuvates majandusoludes," toonitas Madiberk uue juhi tugevust.
Tänasest tegutsevad raudteetaristut majandav Eesti Raudtee ja EVR Cargo riigile kuuluvate majandusministeeriumi haldusalas olevate iseseisvate ettevõtetena, millega jõudis lõpule kaubavedude lahutamine taristuettevõttest.
Seotud lood
Eesti Raudtee teatel peaks reisijateveo eest saadav täiendav infrastruktuuri tasu olema umbes kaheksa miljonit eurot.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Hetkel kuum
Lisatud video lõigu eelprojektist
Tagasi Logistikauudised esilehele