Käesoleva aasta kuue kuuga liisiti Eestis sõidukeid 23 protsenti rohkem kui eelmise aasta samal perioodil. Rahaliselt kasvas maht panga teatel 26%.
SEB Liisingu juht Ainar Leppänen: “Sõidukiliisingu turgu mõjutab asjaolu, et uute sõiduautode müügi rekordaastatel (2007-2008) sõlmitud liisingulepingud hakkavad lõppema ning nende asemel hangitakse uusi sõidukeid - eriti ilmekalt tuleb see välja tarbesõidukite (väikekaubikute) segmendis. Rolli mängib tõenäoliselt ka asjaolu, et kriisiaastatel lükkasid eraisikud ja ettevõtted sõidukite ostu edasi, kuid on asunud neid nüüd liisingu abil ellu viima. Aeg näitab, kas areng jätkub ka aasta teises pooles.“
Eelmisel aastal oli keskmine kuue kuu sõidukiliisingu intress Eesti Panga andmetel 4,17 protsenti, selle aasta kuue kuu keskmine intress on 3,75, seega sõidukiliising on baasintressimäära langemisega klientidele SEB teatel soodsamaks muutunud. Aasta esimeses pooles liisitud uute ja kasutatud sõiduautode vahekord ei ole eelmise aasta sama ajaga võrreldes muutunud: 64%liisiti uusi ja 36% kasutatud autosid.
Pea 80% eraisikutest eelistab võtta auto liisingusse kuni viieks aastaks. Eraisikud sõlmisid nii kasutus- kui ka kapitalirendilepinguid (sisaldab järelmaksulepinguid) peaaegu võrdselt, äriühingute puhul oli see protsent vastavalt 73 ja 17.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) andmeil müüsid Eesti automüüjad kuue kuu kokkuvõttes 10 449 uut sõiduautot, mis on 18,9 protsenti enam kui 2011. aasta samal perioodil.
Autor: aripaev. ee
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.