Tallinn-Riia rongiliin tunnistati mittetasuvaks

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellitud analüüsi järgi ei ole Tallinn-Tartu-Riia rongiühendus bussiliiklusega võrreldes konkurentsivõimeline ja teeniks 15 aastaga 21,4 miljonit eurot kahjumit.

Analüüsi järgi teeniks kolm korda päevas väljuv Tallinn-Tartu-Riia rongiliin aastatel 2015-2030 kokku kahjumit 21,4 miljonit eurot. Prognoositav reisijate arv aastas oleks praeguse keskmise bussipiletihinna juures 295 000. Liini sõiduaeg oleks ca 4,5 tundi, mis on võrreldav busside tänase sõiduajaga. Taoline sõiduaeg eeldab siiski, et rong peatub vaid Tapal ja Tartus ning Läti rekonstrueerib raudtee Riia ja Valga vahel, et piirkiiruseks oleks valdavalt 120 km/h.

Ka Tapal peatumine on analüüsi hinnangul vajalik vaid juhul, kui soovitakse korraldada ümberistumist Tallinn-Riia ja Tallinn-Peterburi liinide vahel, mis mingil määral tõstaks mõlema liini kasutatavust (võimaldaks ühendust Peterburiga nii Tartu kui Riia jaoks).

Analüüs järeldab, et Tallinn-Riia rongiliini avamine ei ole finantsiliselt põhjendatud. Peamised põhjused on:
• Tallinn-Riia rongiliini pikkus, mis läbi Tartu on ligi 50% suurem kui läbi Pärnu sõitvatel Tallinn-Riia bussidel. See mõjutab nii tulusid kui kulusid – kuna ajavõit võrreldes busside ja sõiduautodega puudub, siis on ka rongiliini reisijate arv ja potentsiaalne piletitulu väiksem. Teisest küljest on busside kulubaas madalam, kuna läbitav teekond on lühem, ja see lubab reisijalt küsida piletihinda, millega kaasa minnes rongioperaator end ära ei majanda.
• infrastruktuuri kasutustasu suurus Läti raudteedel, mis oluliselt tõstab rongi kulubaasi.

Analüüsis soovitatakse enne Riia suunalise rongiliikluse käivitamist kindlasti ära oodata Läti poole reaalsed investeeringud Riia-Valga raudteelõigu parandamisse, et tagada konkurentsivõimeline sõiduaeg.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.0758534
Brasiilia reaal BRL 4,19 -0.6466896
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204583
Filipiinide peeso PHP 58,91 -0.2640934
Hiina jüaan CNY 7,62 -0.5586519
Hongkongi dollar HKD 8,90 -0.0269654
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0391326
Iisraeli seekel ILS 4,10 -0.1024165
India ruupia INR 80,63 -0.2659476
Indoneesia ruupia IDR 15910,08 -0.4749156
Islandi kroon ISK 135,59 0.0738062
Jaapani jeen JPY 125,60 0.1355338
Kanada dollar CAD 1,49 -0.2270299
LAV rand ZAR 15,93 0.0816891
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,93 -0.0259381
Malaysia ringgit MYR 4,61 -0.4257894
Mehhiko peeso MXN 21,73 0.1299324
Norra kroon NOK 9,74 0.2584804
Poola slott PLN 4,34 0.3002795
Rootsi kroon SEK 10,57 0.1193577
Rumeenia leu RON 4,75 0.1833702
Singapuri dollar SGD 1,53 -0.1564435
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.2073972
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.1321469
Taani kroon DKK 7,46 -0.0053612
Tai baht THB 35,23 -0.1637853
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.058459
Türgi liir TRY 6,02 0.5227208
Ukraina grivna UAH 30,65 -0.2749684
Ungari forint HUF 317,14 -0.0504255
USA dollar USD 1,13 -0.0352734
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.157882
Valgevene rubla BYN 2,43 -0.0658111
Vene rubla RUB 74,56 0.1039149

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019