Autor: Tanel Raig • 28. märts 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kokkuvõte 28. märtsi logistikauudistest

Kokkuvõte logistika olulistest uudistest lehekülgedelt aripaev.ee, bestsales.ee, best-marketing.com, ehitusuudised.ee, raamatupidaja.ee, sekretar.ee, toostusuudised.ee ja logistikauudised.ee.

Parts nimetas Raasukese ajutiselt Maanteeameti juhiks. Teenistusliku järelevalve tulemuste põhjal vabastas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts täna ametist maanteeameti peadirektori Tamur Tsäkko ning nimetas ajutiselt tema asemel Erkki Raasukese. Tsäkko peab maanteeameti juhtimise üle andma ministri nõunik Erkki Raasukesele, kes asub juhi kohale ajutiselt kuni konkursil uue juhi leidmiseni. Tsäkko ametist vabastamine jõustub  9. aprillil. Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) kuulutab lähiajal välja avaliku konkursi maanteeameti juhi kohale. Teenistusliku järelevalve läbi viinud MKMi siseauditi ja õigusosakonna töörühm leidis oma järeldustes, et maanteeameti kõrgete ametnike lähetus Šveitsi Genfi ei olnud ei säästlik ega otstarbekas, osalemine ÜRO konverentsi töögruppides oli vaid reisi ettekäändeks. LOE EDASI SIIT.

Lustireisijad peavad osa lähetuskulusid korvama. Teenistusliku järelevalve kohaselt peavad Genfi suusatama ja autonäitusele reisinud maanteeameti juhid ametile hüvitama põhjendamatud lähetuskulud. Nii Tamur Tsäkko kui kaks ameti peadirektori asetäitjat peavad igaüks maksma riigile tagasi 1507 eurot ja 47 senti. Kaks ülejäänud ametnikku peavad riigile hüvitama mõnevõrra rohkem, selgub majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) teatest. Samuti tuleb Genfis viibitud periood lugeda mitte lähetuses, vaid puhkusel olnud ajaks ja teha vastavad ümberarvestused nende töötasus. LOE EDASI SIIT.

Lähetuskäskkirjades vassiti. Kõik viis Genfis käinud maanteeametnikku pidid lähetusdokumentide järgi osalema ÜRO üritusel, kuid tegelikult osales seal vaid kaks ametnikku. "Arvestades selgitusi ja lähetusdokumente, osalesid 13.-16. märtsi töögruppides ka Tamur Tsäkko ja Margus Suik. Teised lähetatud töögruppides ei osalenud vaatamata sellele, et käskkiri neid sinna suunas," seisab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) teenistusliku järelevalve raportis. LOE EDASI SIIT.

Rootsi seminaril sõideti isegi lõunale bussiga. Teenistusliku järelevalve raportist ilmneb, et maanteeametnike seminar Rootsi suusakuurordis korraldati sedavõrd kulukalt, et isegi lõunale sõitmiseks kasutati bussitransfeeri. "Ei saa pidada säästlikuks ja otstarbekaks seminari sellist korraldust, kus seminaripaigaks ja ööbimiseks valitakse koht, kus isegi lõunasöögile minekuks on vaja bussitransfeeri," seisab raportis eelmisel kuul toimunud maanteeametnike seminari kohta, mille tõi avalikuks Äripäev. LOE EDASI SIIT.

MKM: oluline puudus on lähetuste kavandamine. Maanteeameti juhtide reisidele korraldatud teenistusliku järelevalve raport toob välja mitmeid kitsaskohti maanteeameti välislähetuste korralduses. LOE EDASI SIIT.

Parts: tunnen maanteeametis juhtunu pärast vastutust. Ma ei tunne endal süüd – süü on ikkagi kriminaalõiguslik termin – aga vastutust tunnen küll, kommenteeris majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts maanteeametis ehk ministeeriumi valitsemisalas toimunud lustireise. LOE EDASI SIIT.

Tsäkko: lihtne Raasukesel olema ei saa. Tsäkko ütles intervjuus Äripäevale, et soovib Erkki Raasukesele tema ajutise mantlipärijana edu ja et lihtne Raasukesel ses ametis olema ei saa. LOE TSÄKKO INTERVJUUD SIIT.

Eesti raudtee turvamist püüab kaks firmat. Eesti Raudtee turvateenuste riigihankele raudteeobjektide ja raudteel veetavate veoste valvamiseks laekus kaks pakkumust, teatas firma. Kuna teenuse osutajalt nõutakse raudteealaste kogemust, pädevust ja võimekust, mida Eestis on kolmel turvaettevõttel, viiakse riigihange läbi lihtsustatud korras (Riigihangete seaduse  §19), kus osalemiskutse saadeti USS Security Eestile, G4S Eestile ja Securitas Eestile. Neist kaks esimest esitasid ka pakkumuse. LOE EDASI SIIT.

Eestist sai Euroopa uute autode müügi liider. Veebruaris kasvas Eestis uute sõiduautode müük pea 30 protsenti, samas kui euroliidus on see näitaja miinuses. Läinud kuul oli Eestis ostetuim Toyota, mille uusi mudeleid müüdi 181. Teist-kolmandat kohta jagasid Renault ja Škoda, kumbki 116 autoga. Kokku müüdi veebruaris 1304 uut sõiduautot, mida võib pidada arvestatavaks tõusu näitajaks. Kui languseajal, 2010. aasta oktoobris, novembris ja detsembris, müüdi kuus vastavalt 449, 434 ja 426 uut sõidukit, siis 2007. aasta superaegadeni, kus osteti üle 3000 uue auto kuus, on meil veel kasvuruumi, kirjutab Delovõje Vedomosti. LOE EDASI SIIT.

Europarlament nõuab lennureisijaile rohkem õigusi. Neljapäeval, 29. märtsil hääletusele pandavas resolutsiooni eelnõus nõuavad Euroopa Parlamendi saadikud, et lennuettevõtjad peavad tavareisijaile andma selget teavet ja vajadusel kohest abi. Juhul, kui ettevõte läheb pankrotti või kui lende ei toimu, siis tuleb reisijad edasi toimetada tasuta. Samuti peavad lennuettevõtjad tagama, et igas nende kasutatavas lennujaamas on pädevad kontaktisikud, kes jagavad reisijaile asjakohast teavet ja pakuvad abi, kaasaarvatud vastava abitelefoni teel, rõhutab eelnõu. LOE EDASI SIIT.

Prantsusmaa kaalub nafta laovaru turule paiskamist. USA valitsus pakkus välja strateegilistest laovarudest nafta turule paiskamist, et ohjata nafta hinnatõusu, vahendas Bloomberg Prantsusmaa tööstusministrit Eric Bessoni. Prantsusmaa valitsus tervitab ettepanekut, ütles minister reporteritele pärast iganädalast kabinetiistungit. Prantsusmaa ootab IEA laovarude raportit enne otsustamist, kas sellist sammu ette võtta, rääkis hiljem eelarveminister Valerie Pecresse. LOE EDASI SIIT.

Suurbritannia kiirraudtee kasulikkus jääb kuludele alla. Suubritannia valitsuse kulutuste järgi valvav auditiamet teatas täna, et HS1 kiirraudteeliini puhaskulu kuni aastani 2070. oleks 10,2 miljardit naela. Reisiaja lühenemine annaks samal ajaperioodil vaid seitse miljardit naela kasu, vahendas Bloomberg. Briti esimene kiirraudteelõik ühendab Londonit Kanalitunneliga. LOE EDASI SIIT.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077