• 21.12.11, 19:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Logistikateo tegi klaster

Konkursi Aasta Logistikategu 2011 Suure Auhinna pälvis Eesti Logistikaklaster kruiisilaevade pööringu väljatöötamise ning eduka teostuse eest Tallinna Sadama, Tallinna Lennujaama ja CF&S Estonia koostöös.
Klastri esitatud logistikateo eesmärk oli teha Tallinnast Läänemere kruiiside algus- ja lõpp-punkt, tuues Eestisse rohkem pööringuturiste, kelle teenindamine on keskmisest suurema kasumlikkusega nii kaubandus-, turismi- kui ka transpordisektorile. Laevakruiiside mõistes on pööring reisijate vahetamise protseduur, kus sama sihtkoht on nii kruiisi algus- kui ka lõpp-punktiks. Kruiisifirma Happy Cruises lõpetas Tallinnas kruiisi, saatis reisijad lennuki peale, võttis lennujaamast uued turistid vastu, kellega järjekordsele kruiisile mindi.
Tallinnas toimus pööring 5 korda, teenindati 7204 kruiisireisijat. Vastavalt Tallinna Sadama analüüsile on pööringu kogukäive tavakülastustest 2,3 korda suurem (kruiisifirma ostud ettevõtetelt, reisijate kulutused linnas) ning 3,6 korda suurem kui võrrelda ainult kruiisifirma oste ettevõtetelt (sadama-, lootsi-, lennujaama- ja veeteedeameti maksud, transport, ekskursioonid, pagasikäitlus, agenteerimistasud, laevavarustamine jms).
Tänu edukale tööle käesoleval aastal, on 2012 oodata kuni 20 000 pööringuturisti. Pööringu teostajad olid Eesti Logistikaklastris koostööd tegevad Tallinna Sadam, Tallinna Lennujaam ja CF&S Estonia (tegeles laevade agenteerimise ja reisijate pagasi veoga). Klastri nimel auhinna vastu võtnud Andres Valgeristi sõnul on tegemist ilmeka näitega klastrikoostööst, kus asju ühiselt ajades saavutatakse üksikutele ettevõtetele üle jõu käivad eesmärgid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kaks võrdse kaaluga Auhinda (konkursil teist ja kolmandat kohta traditsiooniliselt ei eristata) läksid Eesti Raudteele Koidula raudtee piirijaama avamise eest ning Girfile elektroonilise piiriületussüsteemi GoSwift väljatöötamise eest koostöös Siseministeeriumi ja ERAA-ga. Kaasaegse Eesti suurim rajatud uus taristuobjekt, 70 miljonit eurot maksnud ja tänavu avatud Koidula moodne piirijaam, suurendab raudtee läbilaskevõimet, Eestit läbivate logistikakanalite konkurentsivõimet ning muudab kaupade piiriülese liikumise efektiivsemaks koondades piiriületusega seotud protseduurid ning kaubakäitlemise ja raudteeveeremi hooldusega seotud funktsioonid kompaktselt ühte jaama.
Nüüdsest on taas võimalik raudteed pidi üle piiri liigutada kõiki kaubagruppe. Koidula jaama rakendumisega vabanes Tartu piirijaama staatusest, millega vähenesid oluliselt linna turvalisuse ja ohutusega seotud riskid. Piirijaam taasühendas Eesti territooriumil Tartu-Valga-Koidula raudteelõigud, mis avab uued võimalused kaupade ja reisijate veoks nii Eesti siseselt kui naaberriikide vahel ning arendab kohalikku elu.
Siseministeerium, Girf OÜ ja ERAA töötasid koostöös välja GoSwift sõidukite elektroonilise järjekorrasüsteemi. Alates 01.08.2011  töötab see kõikides Eesti-Vene maanteepiiripunktides, Venemaa suunal. Eraldi konkursi raames loodi turvalised piiriääsed sõidukite ootealad. GoSwift võimaldab juhtidel piiriületuse aega eelnevalt broneerida. Autod seisavad elektroonilises järjekorras ning saabuvad piirile vahetult enne nende piirile suunamist. Käivitatud süsteemi tulemusena on füüsilised järjekorrad piiripunktides kadunud; likvideeriti võimalus järjekorrakohaga hangeldamiseks; tegelik piiriületuse ooteaeg on lühenenud; piiriületamise aeg on ennustatav, mistõttu juhid saavad oma aega reguleerida; veofirmadel ja kauba omanike tulud on kasvanud, kuna kaup, kallid liisinguveokid ning autojuhid ei pea seisma päevade kaupa piirijärjekordades.
Väljakujunenud traditsiooni kohaselt valitakse igal sügisel aasta parim logistikasaavutus. Tänavu juba 10. korda toimunud konkursi Aasta Logistikategu eesmärgiks on tunnustada oma tööle pühendunud logistikajuhtide poolt saavutatud edu organisatsioonile püstitatud eesmärkideni jõudmisel.
Sel aastal laekus konkursile 12 logistikategu. Oma projektid esitasid 3Selli, Eesti Logistikaklaster, Eesti Post, Eesti Raudtee, Farm Plant Eesti, Girf, Lux Express, Pakendimeister, SEBE, Sillamäe Sadam, Tartu Linnavalitsus koostöös Sebega ja Viru Keemia Grupp. Logistikategusid hinnati nii kaheksaliikmelise zürii, kui Eesti logistikaavalikkuse poolt hääletamise teel. Sealjuures oli zürii otsusel 50% ning avalikkuse hinnangutel 50% osakaal. Võitja selgus kaalutud häälte summeerimisel. Zürii koosseisu kuuluvad Äripäeva logistikaajakirjanikud ning  viis PROLOG-i juhatuse liiget.
Varasematel aastatel on Suure Auhinna pälvinud DPD Eesti, SmartPOST, Magnum Logistics, A Le Coq, Lextrans/Autologistika, Sillamäe Sadam, DFDS Transport (praegune DSV), Schenker ja Telema.
 
 

Seotud lood

Uudised
  • 21.12.11, 20:12
FOTOD: kõige kõvem logistik
Eesti Logistikategu 2011 suur auhind läks Eesti Logistikaklastrile kruiisilaevade pööringu väljatöötamise eest Tallinna Sadama, Tallinna Lennujaama ja CF&S Estonia koostöös.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele