Jaana Pikalev • 21 detsember 2011

Logistikateo tegi klaster

Konkursi Aasta Logistikategu 2011 Suure Auhinna pälvis Eesti Logistikaklaster kruiisilaevade pööringu väljatöötamise ning eduka teostuse eest Tallinna Sadama, Tallinna Lennujaama ja CF&S Estonia koostöös.

Klastri esitatud logistikateo eesmärk oli teha Tallinnast Läänemere kruiiside algus- ja lõpp-punkt, tuues Eestisse rohkem pööringuturiste, kelle teenindamine on keskmisest suurema kasumlikkusega nii kaubandus-, turismi- kui ka transpordisektorile. Laevakruiiside mõistes on pööring reisijate vahetamise protseduur, kus sama sihtkoht on nii kruiisi algus- kui ka lõpp-punktiks. Kruiisifirma Happy Cruises lõpetas Tallinnas kruiisi, saatis reisijad lennuki peale, võttis lennujaamast uued turistid vastu, kellega järjekordsele kruiisile mindi.

Tallinnas toimus pööring 5 korda, teenindati 7204 kruiisireisijat. Vastavalt Tallinna Sadama analüüsile on pööringu kogukäive tavakülastustest 2,3 korda suurem (kruiisifirma ostud ettevõtetelt, reisijate kulutused linnas) ning 3,6 korda suurem kui võrrelda ainult kruiisifirma oste ettevõtetelt (sadama-, lootsi-, lennujaama- ja veeteedeameti maksud, transport, ekskursioonid, pagasikäitlus, agenteerimistasud, laevavarustamine jms).

Tänu edukale tööle käesoleval aastal, on 2012 oodata kuni 20 000 pööringuturisti. Pööringu teostajad olid Eesti Logistikaklastris koostööd tegevad Tallinna Sadam, Tallinna Lennujaam ja CF&S Estonia (tegeles laevade agenteerimise ja reisijate pagasi veoga). Klastri nimel auhinna vastu võtnud Andres Valgeristi sõnul on tegemist ilmeka näitega klastrikoostööst, kus asju ühiselt ajades saavutatakse üksikutele ettevõtetele üle jõu käivad eesmärgid.

Kaks võrdse kaaluga Auhinda (konkursil teist ja kolmandat kohta traditsiooniliselt ei eristata) läksid Eesti Raudteele Koidula raudtee piirijaama avamise eest ning Girfile elektroonilise piiriületussüsteemi GoSwift väljatöötamise eest koostöös Siseministeeriumi ja ERAA-ga. Kaasaegse Eesti suurim rajatud uus taristuobjekt, 70 miljonit eurot maksnud ja tänavu avatud Koidula moodne piirijaam, suurendab raudtee läbilaskevõimet, Eestit läbivate logistikakanalite konkurentsivõimet ning muudab kaupade piiriülese liikumise efektiivsemaks koondades piiriületusega seotud protseduurid ning kaubakäitlemise ja raudteeveeremi hooldusega seotud funktsioonid kompaktselt ühte jaama.

Nüüdsest on taas võimalik raudteed pidi üle piiri liigutada kõiki kaubagruppe. Koidula jaama rakendumisega vabanes Tartu piirijaama staatusest, millega vähenesid oluliselt linna turvalisuse ja ohutusega seotud riskid. Piirijaam taasühendas Eesti territooriumil Tartu-Valga-Koidula raudteelõigud, mis avab uued võimalused kaupade ja reisijate veoks nii Eesti siseselt kui naaberriikide vahel ning arendab kohalikku elu.

Siseministeerium, Girf OÜ ja ERAA töötasid koostöös välja GoSwift sõidukite elektroonilise järjekorrasüsteemi. Alates 01.08.2011  töötab see kõikides Eesti-Vene maanteepiiripunktides, Venemaa suunal. Eraldi konkursi raames loodi turvalised piiriääsed sõidukite ootealad. GoSwift võimaldab juhtidel piiriületuse aega eelnevalt broneerida. Autod seisavad elektroonilises järjekorras ning saabuvad piirile vahetult enne nende piirile suunamist. Käivitatud süsteemi tulemusena on füüsilised järjekorrad piiripunktides kadunud; likvideeriti võimalus järjekorrakohaga hangeldamiseks; tegelik piiriületuse ooteaeg on lühenenud; piiriületamise aeg on ennustatav, mistõttu juhid saavad oma aega reguleerida; veofirmadel ja kauba omanike tulud on kasvanud, kuna kaup, kallid liisinguveokid ning autojuhid ei pea seisma päevade kaupa piirijärjekordades.

Väljakujunenud traditsiooni kohaselt valitakse igal sügisel aasta parim logistikasaavutus. Tänavu juba 10. korda toimunud konkursi Aasta Logistikategu eesmärgiks on tunnustada oma tööle pühendunud logistikajuhtide poolt saavutatud edu organisatsioonile püstitatud eesmärkideni jõudmisel.

Sel aastal laekus konkursile 12 logistikategu. Oma projektid esitasid 3Selli, Eesti Logistikaklaster, Eesti Post, Eesti Raudtee, Farm Plant Eesti, Girf, Lux Express, Pakendimeister, SEBE, Sillamäe Sadam, Tartu Linnavalitsus koostöös Sebega ja Viru Keemia Grupp. Logistikategusid hinnati nii kaheksaliikmelise zürii, kui Eesti logistikaavalikkuse poolt hääletamise teel. Sealjuures oli zürii otsusel 50% ning avalikkuse hinnangutel 50% osakaal. Võitja selgus kaalutud häälte summeerimisel. Zürii koosseisu kuuluvad Äripäeva logistikaajakirjanikud ning  viis PROLOG-i juhatuse liiget.

Varasematel aastatel on Suure Auhinna pälvinud DPD Eesti, SmartPOST, Magnum Logistics, A Le Coq, Lextrans/Autologistika, Sillamäe Sadam, DFDS Transport (praegune DSV), Schenker ja Telema.

 

 

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159
Ana Madismäe
Ana MadismäeReklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150