Konkurentsiamet keelas Express Posti ja Eesti Posti koondumise. Logistikauudised avaldab mitu kuud hiljem avaldatud konkurentsiameti raporti lõpliku otsuse kohta, mis sisaldab kõiki huvitatud osapoolte hinnanguid.
Konkurentsi amet toonitab 3 põhjust koondumise keelamiseks:
Express Posti sisenemisel on postiteenuste valdkonnas olnud positiivne mõju,kuna Express Post hakkas pakkuma sarnaseid teenuseid ja odavama hinnaga.
1. Eesti Post oleks koondumise järgselt ainuke postiteenuseid (v.a kullerposti
Artikkel jätkub pärast reklaami
saadetiste edastamise teenus) osutav ettevõtja, mis tähendab, et klientidelpuuduks igasugune valikuvõimalus.
2. Turgu valitsevas, antud juhul monopoolses seisundis, oleval ettevõtjal tekiks
võimalus teenuste hindade tõstmiseks, paindlikkuse ja innovaatilisusevähenemiseks, kuna puudub igasugune konkurentsisurve ja kliendid on nösundolukorras.
3. Postiteenused (sh lihtkiri- ja otsepostisaadetiste edastamine) on klientidele
endiselt olulise tähtsusega ja vajalikud teenused, millest ei ole võimalikloobuda. Koondumise järgselt annaks nimetatud asjaolu omakorda EestiPostile võimaluse tegutseda klientide huvidest sõltumatult.
Seotud lood
Konkurentsiamet keelas kahe postifirma Eesti Posti jaExpress Posti ühinemise, ameti lõplikust otsusest võib lugeda, et Express Posti omanik Ekspress Grupp AS mõtles juba ette sellele, kui koondumise järel ei lähe kõik planeeritult, luuakse hoopis uus ettevõte, kirjutas Logistika kuukiri.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.