Kadrin Karner • 11 november 2011
Jaga lugu:

SmartPOST süüdistab: Eesti Post teeb dumpingut

Pakiautomaatide turul tegutseva SmartPOSTi sõnul on konkurent Eesti Post pakkunud põhjendamatult madalat hinda, mistõttu lubab SmartPOST lähiajal avaldusega konkurentsiametisse pöörduda.

„Hetkel on avaldus konkurentsiametile koostamisel, ent plaanime selle kindlasti esitada, et saada ametlik kinnitus selle kohta, kas olukord on käsitletav dumpinguna,“ ütles Logistikauudistele Itella SmartPOST OÜ tegevjuht Risto Eelmaa, kes ise usub, et just sellega siin tegemist on.

Konkurentsiametile esitatavas avalduses plaanime tugineda konkurentsiseadusele ning teistele seonduvatele õigusaktidele, selgitas SmartPOSTI tegevjuht. „Meie arvutuste kohaselt on seda tüüpi pakiteenuse omahind märkimisväärselt kõrgem Post24 poolt pakutavast 99 eurosendisest hinnast – ainuüksi tagastuste käsitlemisele, mille osakaal on rõivaste puhul ligikaudu 40%, kulutab teenusepakkuja rohkem,“ selgitas SmartPOSTi tegevjuht.

Eesti Posti pressiesindaja Inge Suder ütles, et kuni nad pole näinud konkurentsiametile esitatud avaldust, ei ole neil sel teemal mitte midagi kommenteerida.

SmartPOST aga väidab, et kui Eesti Posti hinnakirja järgi maksab kõige väiksema standardpaki saatmine üle kolme euro ja isegi kõige väiksema tähtkirja saatmine üle kahe euro, siis ei ole loogiline, et pakiautomaadi kompleksteenust oleks võimalik osutada vaid 99 eurosendi.

„Pakiautomaaditeenuse hindade nii agressiivne madalal hoidmine ei ole jätkusuutlik tegevus ja võib pakiautomaatide teenust pakkuvale ettevõttele saada hukatuslikuks, mistõttu ei soosi selline käitumine normaalset konkurentsisituatsiooni ja tuleb seetõttu meie hinnangul esimesel võimalusel lõpetada,“ selgitas Eelmaa ja lisas, et Eesti Postil kui turgu valitseval ettevõttel, kes pakub korraga erinevaid postiteenuseid, on võimalik lubada endale hinnapoliitikas erinevalt teistest suuremat paindlikkust, kompenseerides ühe teenuse ebaproportsionaalselt soodsat hinda teiste teenuste hinnatõusuga. 

„Juhul kui uurimise käigus ilmneb, et Eesti Postil on turgu valitsev mõju ning Eesti Post müüb teenust alla oma muutuvkulu, mida see SmartPOSTi hinnangul kindlasti on, siis on Eesti Posti tegevus seadusevastane,“ ütles Eelmaa.

Ka konkurentsiametil on ilma avalduseta teemat raske kommenteerida. „Kuigi üldiselt on konkurentsireeglid suunatud sellele, et ettevõtjad oma tooteid võimalikult odavalt müüks, siis turgu valitsevate ettevõtjate puhul võib põhjendamatult madal hinnakujundus teatud tingimustel tõepoolest konkurentsile hoopis ohtlikuks kujuneda. Sellekohane analüüs on üpris keerukas, mistõttu ilma asjaoludega põhjalikult tutvumata ei ole ka olukorda võimalik hinnata,“ ütles konkurentsiameti järelevalveosakonna juhataja Juhan Põldroos.

Jaga lugu:
Seotud lood
Kõik seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159hedi.meigas@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee