• 11.10.11, 11:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kokkupuuted Rotterdami konventsiooniga suurenevad

Järjest enam Eesti kaubanduspartnereid liitub rahvusvahelist meretransporti reguleeriva Rotterdami konventsiooniga, mis tähendab, et puutumata ei jää ka Eesti.
Rotterdami reeglid toovad rahvusvahelise meretranspordi puhul selgust kes on vastutav mille eest, millal ja kus ning mis on osapoolte vastutuse piirangud.
Vajadus ühtlustatud reeglite järgi on selge, kuna ligi 80% maailma kaubandusest toimub merevedude abil. Kui kõikidele kaubanduspartneritele kehtivad samad reeglid, aitab see rahvusvahelise kaubanduse teha efektiivsemaks ja selgemaks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Reeglitega toodi sisse ka mitmeid uuendusi, nt seoses e-kaubanduse ja e-dokumentatsiooniga, mis vähendab oluliselt paberimajandust ning lepingutega seonduvaid kulusid. Samuti erinevalt senistest mereveo reeglitest puudutavad need ka mereveoga seonduvat vedu maal, mille kohta eelnevalt oli vaja eraldi lepingut.
ÜRO poolt ettevalmistatud mereveo rahvusvaheliste lepingute konventsiooni ehk nn Rotterdami reegleid tunnustavad suur hulk maailma juhtivaid kaubandusriike, sh USA, Norra, Taani, Holland jne. Rotterdami reeglite eesmärk on ühendada ja ühtlustada senised rahvusvahelist kaubavedu merel reguleerivad mitmed vastuolulised seadused ühte õigusakti. Selle aasta juulis kirjutas reeglitele alla ka Rootsi, kes on Eesti suurim kaubanduspartner.
KUUPÄEV: korraldab Advokaadibüroo Sorainen transpordiõigusele pühendatud ärihommiku, kus käsitletakse teemade ringi alates kaupade veost merel kuni praktiliste kohtuvaidluste näideteni meil ja mujal ning peaesinejaks on rahvusvahelise merendusõiguse ekspert Miquel Roca, kes osales Hispaania esindajana ÜROs Rotterdami reeglite koostamisel.
20. oktoobril

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele