27. juuni 2011
Jaga lugu:

Veokid peatuvad tulevikus Sillamäel

Augustis avatakse Sillamäel veoautode eriparkla, mis muudab veokijuhtide elu palju mugavamaks, ja Narva maanteelt kaovad veokite järjekorrad tõenäoliselt ära.

Parklaprojekti eesmärk on koristada maantee pervelt ära veokite rivi, suurendades sellega liiklusohutust. Ka piiri ületamist ootavate veokijuhtide elu peaks muutuma lihtsamaks. Parkla-alal luuakse neile head tingimused mitte ainult puhkamiseks, vaid ka tollidokumentide vormistamiseks. Tagatakse juurdepääs internetile.

"Tähtis on ka see, et veokijuhtidel võimaldatakse järgida normaalset töö- ja puhkerežiimi. Praegu teepervel oodates ei saa nad normaalselt puhata, kuna peavad kogu aeg koos järjekorraga liikuma," ütles Sillamäe Sadama turundusdirektor Andrei Birov.

Tema sõnul oli veokiparkla idee algataja Euroopa Parlament, mis eraldas teatud summad piiriületusprobleemide lahendamiseks ELi-Venemaa piiril ja korraldas vastava hanke. Eestis võitis selle hanke Sillamäe Sadam.

"Kuid võib öelda, et osaliselt oli see ka eraalgatus, kuna piirületusprobleem tõstatati Euroopa Parlamendis alles pärast rahulolematute transpordiettevõtete pöördumist," seletas Birov.

Ei mingit äri, ainult isiklik huvi. Hoolimata kõrgest väärtusest vedajate silmis ei ole parklal äri seisukohalt praktiliselt mitte mingit tähtsust. Sillamäe Sadama juhtkond tunnistab, et investeeringu tasuvusperiood on väga pikk ning on võimalik, et nad ei saagi veokiparklasse paigutatud summasid tagasi. "Teine asi, et olles Euroopa Liidu idapoolseim sadam, oleme huvitatud, et Eesti-Vene piiri ületamise probleem saaks lahendatud. Selles mõttes ei ole Sillamäe Sadam mitte ainult ehitatava parkla omanik, vaid ka huvitatud klient," rääkis Birov.

Euroopa Liit toetab projekti 1,15 miljoni euroga, samas kui ülejäänud (tunduvalt suurema) osa eraldab Sillamäe Sadam. Küsimusele, mis saab parklast, kui ühel hetkel järjekorrad piirilt kaovad, vastas Birov: "See saab olema tõesti rõõmus päev! Parklale leiame mingi muu kasutuse. Näiteks võivad siin parkida sadamasse suunduvad veokid."

Graafiku järgi peaks Sillamäe parkla saama valmis alles 2012. aasta veebruariks, kuid see avatakse juba augustis.

Üheaegselt Sillamäe projektiga on käimas ka parklate ehitus Koidula, Luhamaa ja Narva piiripunktis. Nende parklate põhirõhk hakkab olema sõiduautode ja busside teenindamisel.

Hiljem ühendab piiripunktide tööd ühtne elektrooniline süsteem, mis peaks muutma piiri ületamise tsiviliseerituks ja välistama igasugused mahhinatsioonid.

Mis on mis

Sillamäe autoparkla:-   Mahutavus Kuni 450 veokit.-  Taristu: On asfaltkate, piirdeaed ja valgustus.-  Turvalisus: Töötab valve.-   Mugavus: Territooriumil on WCd, duširuumid, kohvik.-  Toll: Parklas võib lahendada tolliküsimused ja täita deklaratsioonid.-  Info: On olemas infopunkt järjekorrakoha kontrollimiseks.-  Ligipääs Parkla töötab ööpäev läbi, puhkepäevadeta.-  Töökeel: Töö toimub eesti, vene ja inglise keeles.-  Sisenemine: Parklasse sisenevaid sõidukeid fikseerib automaatne numbrimärkide tuvastussüsteem, seejärel suunatakse veokid parklasse või operaatori juurde, kui kohta pole broneeritud. -  Väljumine: Parklast saavad veokid väljuda alles pärast vastava loa saamist Narva piiripunktist.

 

Autor: Olga Kudrjatševa

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee