Autor: Jaana Pikalev • 21. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uus imago: Retrohõnguline SEBE muutus välimiselt julgeks

Magusas teismeeas ehk tänavu 17aastaseks saanud bussifirma SEBE võttis julguse kokku muutis oma retrohõngulist imagot.

Ettevõtte turundusjuhi Berit Osula sõnul andis tõuke SEBE logo muutusele see, kui aasta alguses alustas bussifirma Tartu linnaliinide teenindamist ilusas ja uues disainis. "See tõi uuesti päevakorda mõtted, et ka ülejäänud SEBE vajab muutust," rääkis Osula, kelle sõnul vana SEBE logo oli muutunud küll armsaks retrohõnguliseks, aga ei sobinud enam ettevõtte identiteediga.

"Me ei ole enam lihtsalt transpordiettevõtte, me oleme klienditeenindusettevõte. Mõlemad logod on liikuvad, dünaamilised, kuid uus logo palju pehmem," rääkis Osula, kelle sõnul ei tahetud uues imagos mitte evolutsiooni vaid revolutsiooni.

"Uuel bussidisainil on kasutatud teemotiivi, mõni tee on käänuline, mõni sirge. Uue logo puhul otsisime enda kindlat värvi ja motiivi. Uue korporatiivse identiteedi keskseks objektiks on saanud lillakat värvi teemotiivid koos logoga, ka kodulehekülg muutub selle aasta jooksul. Ka ei tahtnud me loobuda hästi kinnistunud firmanimest. SEBE nimi on lühend kohmakast ajaloolisest nimetusest Sise-Eesti BussiEttevõte," selgitas turundusjuht.

Bussimaailmas ollakse väga konservatiivsed või siis ülemäära pöörased, Eestis pole paljudel bussifirmadel peale logo isegi ühtset bussidisaini, sest nii on lihtsalt odavam. Meil oli eesmärk olla küll eristuv, kuid siiski ka soliidne ja kvaliteetne, sõnas Osula. Uue näo said nii SEBE kaugliinibussid kui ka tellimusreisid, puutumata jäävad hetkel Tallinn-Tartu vahel sõitvad Täistunni Ekspressid.

Kaugliinibussid jäävad valgeks, kuid peale tuleb lilla kleebisega uus bussidisain – uus logo ja teemotiivid.

Senine tagasiside on olnud positiivne, kuigi uues kuues on busse vaid murdosa. 

Uue imago jaoks vahetuvad välja ka SEBE bussijuhtide tööriided. Senise sinise asemel tulevad hallid särgid ja lillad lipsud, "Omavahel nimetame enda logolillat SEBE lillaks. Miks lilla? Sest lilla „jääb ellu“ nii suvistes kui ka talvistes oludes, on julge ja ilus värv, ning polnud ühegi konkurendi poolt kasutuses olev värv, me teadlikult tahtsime eristuda," põhjendas Osula.

Esimesed SEBE bussid said uue näo selle aasta aprillis, veel umbes 140 bussi vajavad tulevikus ülevärvimist või kleepimist. 

Logovahetuse osas abistas SEBEt loovagentuur Identity.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077