• 13.05.11, 16:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Avati mereveost kiirem Euroopat ja Hiinat ühendav raudteeliin

Käesoleva nädala esmaspäeval alustas tegevust uus mandri raudtee kaubaveoliin, mis ühendab Belgia Antverpeni sadamat ja Lääne-Hiina linna Chongqing, kirjutas Briti väljaanne Handy Shipping Guide. 
Uuel liinil hakkab kulgema üks rong päevas. Esialgu võib 10 000 miili (ligikaudu 16 090 kilomeetrit) pikkuseks reisiks kuluda 20-25 päeva, kuid peagi loodetakse seda aega lühendada 15-20 päevani. Viimane tähendab, et uuel raudteeliinil on potentsiaali kasvada kiireimaks marsruudiks Euroopa ja Hiina vahel, mis on eeliseks ookeani- ja meretranspordi ees.
Sisuliselt opereerivad uut raudtee kaubaveoliini kolm intermodaalse kaubaveo operaatorit kohaliku omavalitsuse, Antverpeni Sadama ja Belgia Tolli- ja Aktsiisiameti toetusel.
Šveitsi intermodaalse kaubaveo operaator Hupac pakub igapäevast teenust Antverpeni sadamast Poolasse. Sealt edasi liigub rong Hiina suunas läbides Venemaad, Ukrainat ja Mongooliat partnerite Russkaya Troyka ja Eurasia Good Transport vahendusel.
Antverpen, mis on Euroopas suuruselt teine sadam, positsioneerib ennast Euroopa kaubaveo sõlmpunktiks, rääkis Antverpeni Sadama president Marc Van Peel. "Laevaliinid ei pea muretsema mahtude kaotamise pärast. Lõppude lõpuks täiendab raudteeliin meretranspordi vooge ning sel moel võib isegi kasvatada meretranspordi mahtusid," lisas ta.
Sama kinnitab ka Chongqingi linnapea, kelle sõnul aitab raudteeliini avamine edendada Lääne-Hiina arengut ja struktuuri muutust Hiina logistikasektoris. Ühe suurima populatsiooniga piirkonnas, Chongqingis avati võimas raudtee kaubajaam 2009. aastal, mis on võimeline käitlema 16 500 000 TEUd aastas.
Belgia sadamalinna Antverpeni majandusministri Koen Helseni sõnul lõikab piirkond uuest kaubaveoliinist kasu mitmel moel. "Me ainult ei tugevda oma positsiooni Euroopa suurima sadamana, aga anname Hiina ettevõtetele märku oma ambitsioonidest. Peagi loodame, et Hiina ettevõtted avavad siin piirkonnas ka oma müügikohti ja jaotuskeskuseid", sõnas ta.

Seotud lood

  • toostusuudised.ee
  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 16:09
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla samas hinnaklassis?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele