Maanteeamet kinnitab, et uue liiklusseadusega ei kaasne kohustus sooritada sõidukijuhi lõppastme koolituse, näiteks libadesõit või keskkonnasäästlik sõit, järgne eksam.
Isikule, kellel varem ei ole olnud auto või mootorratta juhtimise õigust, antakse esimeses etapis mootorsõidukite juhtimiseks esmane juhiluba. Kui esmase juhiloa omanik on omandanud vajaliku vilumuse (kaks aastat sõidukogemust esmase juhiloa omanikuna) ja läbinud lõppastme koolituse, antakse talle juhiluba.
Kui esmase juhiloa omaja ei ole 12 kuu jooksul arvates esmase juhiloa kehtivuse möödumisest saanud vastava kategooria mootorsõiduki või autorongi juhiluba, peab ta uuesti taotlema esmast juhiluba ja sooritama edukalt esmase juhiloa saamiseks nõutava liiklusteooria- ja sõidueksami.
Kui esmase juhiloa omajal on liiklusnõuete rikkumise eest kehtiv karistus, väljastatakse talle juhiluba pärast liiklusteooriaeksami edukat sooritamist. Kui esmase juhiloa omajal on mootorsõiduki juhtimisõigus karistuseks ära võetud, tunnistatakse tema mootorsõiduki juhtimisõigus ja talle väljastatud esmane juhiluba kehtetuks. Mootorsõiduki juhtimisõigust ja uut esmast juhiluba võib taotleda pärast järelkoolituse läbimist ning liiklusteooria- ja sõidueksami edukat sooritamist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Uue liiklusseaduse kohaselt ei pea alates juulist sõidukijuht enam juhiluba ega sõiduki registreerimistunnistust kaasas kandma.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.