Tallinna Sadam lõpetas ligi miljard krooni maksnud konteinerterminali infrastruktuuri ehituse möödunud aasta suvel, konteinerterminali operaatori konkursi võitnud Venemaa üks suurimaid transpordifirmasid Rail Garant plaanib investeerida terminali arendusse täiendavalt miljard krooni ning käivitada terminal juba ülejärgmise aasta esimeses kvartalis.
Rail Garandi äriplaan on Eesti oludes uudne ja toob konkurentsi praeguseni sisuliselt monopoolses seisus püsinud konteinerterminali valdkonda. Operaator plaanib kasutada terminali eelkõige Venemaa ekspordi tarbeks, mis omakorda tähendab uusi avanevaid võimalusi ka Venemaa importijale, kuna nii on laevaliinidel võimalus vedada täis konteinereid mõlemas suunas.
Lisaks transiidi elavdamisele ja Eesti Raudtee kaubakäive kasvatamisele loob uue konteinerterminali käivitumine Eesti ettevõtjatele eelduse kaupade ekspordi odavnemiseks.