Täna jõustus Pärnu ümbersõidu erakorralise teehoolde leping ning koheselt alustatakse ka liiklejatele ohtlike teeaukude lappimist Ehitajate teel ja läänepoolsel ühendusel, teatas maanteeamet.
Paari nädala pärast sõlmitava uue hooldelepinguga tagatakse nende teelõikude märksa põhjalikum korrashoid, mis kestab kuni uue ehitaja leidmiseni Läti firmast SIA Binders ja Eesti firmast AS Koger&Partnerid koosneva kontserni asemele.
Maanteeamet sõlmis Pärnu ümbersõidu Ehitajate tee ja läänepoolse ühendustee ehituslepingu 2009. aastal konsortsiumiga, mida juhtis AS Koger&Partnerid. Möödunud aasta suvel sai konsortsiumi juhtivpartneriks SIA Binders. Vastavalt lepingule pidi Ehitajate tee valmima tänavu sügisel ning läänepoolse ümbersõidu valmimise tähtaeg oli juba möödunud aasta 15. oktoobril.
16. märtsil saatis maanteeamet Läti firma SIA Binders ja ASi Koger&Partnerid esindajaile avalduse Pärnu ümbersõidu Ehitajate tee ja läänepoolse ühenduse ehituslepingute lõpetamise kohta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Ajutine teehoole tagab Ehitajate teel ja läänepoolsel ühendusteel sõidukite ohutu liikumise, mille eeldus on ka kehtestatud kiiruspiirangutest kinnipidamine,“ selgitas maanteeameti peadirektor Tamur Tsäkko. „Me mõistame Pärnu elanike pahameelt ja muret ehitustööde venimise ja ajutiste teelõikude sõidetavuse pärast ning teeme kõik endast oleneva, et neid probleeme leevendada.“
Tsäkko sõnul on töövõtja käitumine lepingu täitmise peatamisel maanteeameti praktikas esmakordne ja samas äärmiselt kahetsusväärne.
Maanteeamet kavatseb rakendada lepingust tulenevaid õigusi sanktsioonide ja maksetest kinnipidamise osas, et vältida sarnase olukorra tekkimist tulevikus.
„Kui uue töövõtja ehitushanke käigus vaidlustusi ei tule, peaks Ehitajate tee ja läänepoolse ühenduse uue ehituslepinguni jõutama hiljemalt augustis ning tööde lõpetamiseni 2012. aasta suvel,“ lisas Tsäkko.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.