Jaana Pikalev • 24. märts 2011
Jaga lugu:

Millal saab biokütus transpordis iseenesestmõistetavaks?

Eile ja täna toimub Tartus rahvusvahelisel gaasisõidukite seminar, kus arutletakse keskkonna aspekte transpordis ning asjaolu, et 2020. aastal tuleks saavutada biokütuste osakaal transpordis 10 protsenti.

Tartu linna õhk saab puhtam kui Tallinnas, sest 10% Tartu ASi Sebe bussidest sõidavad praegu maagaasiga, on üks seminari argument. Kas biokütuste aktsiisivabastuse lõpetamine võtab selleks võimaluse teistelt linnadelt ning kuidas on sellises olukorras võimalik saavutada transpordis biokütuste osakaaluks aastaks 2020 10%? Nendel küsimustele otsitakse vastuseid toimuval seminaril „Biokütuste osakaal transpordis on 10% aastaks 2020? Millal muutuvad biokütused Eesti transpordis iseenesestmõistetavaks?“

“Seminari eesmärk on veenda erinevaid huvigruppe biokütuste kasutuselevõtu vajaduses tulenevalt keskkonnaalastest, majanduslikest jt põhjustest,” ütles Tartu abilinnapea Margus Hanson ja lisas: “Plaanis on tutvustada kokkutulnuile biokütuste tootmise, kasutamise ja tehnoloogiliste lahenduste võimalusi”.

Seminari sihtgrupiks on otsustajad (riigi- ja omavalitsustasand), tootjad ning masinaparkide valdajad, edasimüüjad ja muud teemast huvitatud inimesed ja organisatsioonid Eestis.

Linnaõhu puhtus on olnud liikumapanevaks jõuks mitmes Skandinaavia ja Euroopa linnas, et panna linnabussid biometaaniga sõitma. Näiteks Rootsi linnas Linjöpingus tuli algatus linnavalitsuselt, kes esiteks võttis oma keskkonnastrateegias eesmärgiks, panna linnabussid 100% biometaaniga sõitma.

Selleks koguti liigiti kokku linna biojäätmed ja koos reoveemudaga kääritati anaeroobses keskkonnas biogaasiks, koguti biogaasi prügilast ja kogu biogaasi puhastati biometaaniks, millega sõidavad Linjöpingu bussid täna. Ja tänu biometaanile on Linjöpingu linnaõhk ka puhtam eeltoodud protsentide võrra! Võitsid kõik, keskkond sai puhtamaks, kohalik majandus lõi töökohti ja inimeste tervis ei kannatanud (peentolmuga) saastunud linnaõhust! Sama teed on mindud ka Tartu linnas

Seminari ajal saab tutvuda erinevate tehnoloogiapakkujate praktiliste lahendustega nii konverentsiruumi fuajees kui ka biokütustega sõitvate autode ja bussidega Raekoja platsil, sh Tartus regulaarseid linnaliine sõitvate surugaasibussiga ja surugaasile ümber ehitatud Opel Omegaga.

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee