• 24.03.11, 08:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Millal saab biokütus transpordis iseenesestmõistetavaks?

Eile ja täna toimub Tartus rahvusvahelisel gaasisõidukite seminar, kus arutletakse keskkonna aspekte transpordis ning asjaolu, et 2020. aastal tuleks saavutada biokütuste osakaal transpordis 10 protsenti.
Tartu linna õhk saab puhtam kui Tallinnas, sest 10% Tartu ASi Sebe bussidest sõidavad praegu maagaasiga, on üks seminari argument. Kas biokütuste aktsiisivabastuse lõpetamine võtab selleks võimaluse teistelt linnadelt ning kuidas on sellises olukorras võimalik saavutada transpordis biokütuste osakaaluks aastaks 2020 10%? Nendel küsimustele otsitakse vastuseid toimuval seminaril „Biokütuste osakaal transpordis on 10% aastaks 2020? Millal muutuvad biokütused Eesti transpordis iseenesestmõistetavaks?“
“Seminari eesmärk on veenda erinevaid huvigruppe biokütuste kasutuselevõtu vajaduses tulenevalt keskkonnaalastest, majanduslikest jt põhjustest,” ütles Tartu abilinnapea Margus Hanson ja lisas: “Plaanis on tutvustada kokkutulnuile biokütuste tootmise, kasutamise ja tehnoloogiliste lahenduste võimalusi”.
Seminari sihtgrupiks on otsustajad (riigi- ja omavalitsustasand), tootjad ning masinaparkide valdajad, edasimüüjad ja muud teemast huvitatud inimesed ja organisatsioonid Eestis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Linnaõhu puhtus on olnud liikumapanevaks jõuks mitmes Skandinaavia ja Euroopa linnas, et panna linnabussid biometaaniga sõitma. Näiteks Rootsi linnas Linjöpingus tuli algatus linnavalitsuselt, kes esiteks võttis oma keskkonnastrateegias eesmärgiks, panna linnabussid 100% biometaaniga sõitma.
Selleks koguti liigiti kokku linna biojäätmed ja koos reoveemudaga kääritati anaeroobses keskkonnas biogaasiks, koguti biogaasi prügilast ja kogu biogaasi puhastati biometaaniks, millega sõidavad Linjöpingu bussid täna. Ja tänu biometaanile on Linjöpingu linnaõhk ka puhtam eeltoodud protsentide võrra! Võitsid kõik, keskkond sai puhtamaks, kohalik majandus lõi töökohti ja inimeste tervis ei kannatanud (peentolmuga) saastunud linnaõhust! Sama teed on mindud ka Tartu linnas
Seminari ajal saab tutvuda erinevate tehnoloogiapakkujate praktiliste lahendustega nii konverentsiruumi fuajees kui ka biokütustega sõitvate autode ja bussidega Raekoja platsil, sh Tartus regulaarseid linnaliine sõitvate surugaasibussiga ja surugaasile ümber ehitatud Opel Omegaga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele