Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium sai mullu välisriikidest 1010 teadet Eesti vedajate poolt tehtud autovedude õigusrikkumiste kohta, mis on 34% enam kui aasta varem.
Esmaspäeval ministeeriumis kogunenud autokaubaveo komisjonile antud ülevaatest selgus, et õigusrikkumistest 67% ehk 679 juhtumi puhul oli tegu autojuhi sõidu- ja puhkeaja nõuete eiramisega. 195 juhul avastati sõidukitel olulisi tehnilisi puudusi ja 67 rikkumist olid seotud sõiduki massile või mõõtmetele kehtestatud piirangute ületamisega. Puudusi veondusalases dokumentatsioonis avastasid välisriigid 42 juhul.
Komisjon tegi ministeeriumile ettepaneku saata 45 korduvrikkumistega vedajale märgukirjad ning paluda rikkumisjuhtumite kohta selgitusi.
Lisaks andis tööinspektsioon komisjonile ülevaate Eesti veondusettevõtetes 2010-2011. aastatel teostatud autojuhtide töö-, sõidu- ja puhkeaja nõuete täitmise järelevalve kohta.
Samuti tutvustati autokaubaveo komisjoni liikmetele ministeeriumi algatatud liiklusjärelevalve infosüsteemi loomise projekti hetkeseisu, mille esimese etapi tööd on lõpule jõudmas. Infosüsteemi eesmärgiks on Eestis liikluse ja autovedude osas riiklikku järelevalvet teostavate asutuste kogutud järelevalve andmete ühtses elektroonilises süsteemis talletamine, asutustevaheline vahetamine ja kogutud andmete põhjal aruannete ning ülevaadete koostamine.
Autokaubaveo komisjoni liikmetele tutvustati ka selle aasta alguses Euroopa Komisjoni poolt ettevalmistatud aruandeid, mis puudutavad ELi liikmesriikide teedel läbiviidud kommertssõidukite tehnoseisundi kontrollimisi ning liikmesriikides teostatud autojuhtide sõidu- ja puhkeaja nõuete täitmise alast järelevalvet.
Autokaubaveo komisjon eesmärk on vaadata läbi ja kontrollida autoveoseaduse, rahvusvaheliste autoveo kokkulepete ja muude autoveo korraldust reguleerivate õigusaktide rikkumise juhtumeid ning teha ametkondadele ettepanekuid vajalike meetmete rakendamiseks.
Komisjoni kuuluvad majandusministeeriumi, politsei- ja piirivalveameti, tööinspektsiooni, Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni ja autoettevõtete liidu esindajad.
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.