Jaga lugu:

Ekspedeerijate hea elu mullu jätkus

Viimatise Äripäeva ekspedeerijate TOPi kolmest edukamast ettevõttest nõustus 2010. aasta majandustulemusi avaldama vaid OÜ Wett Eesti. Nagu varasemad kaks aastat, oli ka seekord ettevõte edukas ja suure kasumlikkusega, kirjutab Logistika kuukiri.

Äripäeva ekspedeerijate TOPi kolm edukaimat firmat 2009. aasta majandustulemuste põhjal olid AS DBT, AS Petromaks Spediitor ja Wett Eesti. Eelmise aasta kohta avaldas neist tulemused vaid Wett Eesti.

Wett Eesti veomaht kasvas möödunud aastal 15% jõudes sellega müügikäibes 144 miljoni kroonini. Lõplik kasumi number on veel selgitamisel, kuid ettevõtte juhtkonna hinnangul on see 60-70 miljonit krooni. Sellega on näidatud jälle väga tugevat kasumlikkust, töötades ligi 50%-lise rentaablusega. Eelmisest kahest aastast on rentaabluse number siiski väiksem. Varasematel aastatel on rentaablus ulatunud üle 70%. Ettevõtte ärimudeli kohta võib lugeda intervjuud Wett Eesti omaniku Valery Glushchukiga detsembris ilmunud Äripäeva infolehes Transport ja Logistika.

Möödunud aastal investeeris ettevõte ka autoparki, soetades 10 uut veoautot. Tänavu plaanib Wett Eesti investeerida 3 miljonit eurot uue logistikakeskuse ehitamisse.

Väetise ekspedeerimise, ladustamise ja laadimisega tegeleval DBT-l ei ole reeglina kombeks oma majandustulemusi ajakirjanduses avaldada. Võib siiski eeldada, et üle-eelmise aasta edukaimale Eesti ekspedeerimisfirmale oli ka möödunud aasta suurepärane. DBT on läbi Tallinna Sadama kulgevate väetisemahtude suurimaks vedajaks. Möödunud aastal kasvasid sadamat läbinud väetisemahud samas tempos nagu 2009. aastal. Seega võib arvata, et ka DBT mahud kasvasid hoogsalt. 2009. aastal kasvasid sadama väetisemahud 75% ja DBT müügikäive 150%. Möödunud aastal kasvasid väetisemahud sadamas 49%.

Enim võib kahelda Petromaks Stividori edu kordumises. Firma on üks kolmest Tallinna Sadama territooriumil asuvast terminalist, mis tegeleb kivisöe laadimise/lossimisega. 2009. aasta hea tulemus saavutati, kuna ettevõtte terminalist käis läbi 0,54 miljonit tonni kivisütt, mida on 0,37 miljonit tonni rohkem kui aasta varem. Samas jäi see veel pikalt alla 2006. aasta tipptulemusele, kui terminali läbis 1,4 miljonit kivisütt. Eelmise aasta alguses ütles ettevõtte juhatuse liige Dmitri Kargin, et selle tulemuseni tahetakse uuesti jõuda, kuid kahtles, et seda suudetakse juba 2010. aastal. „Üldine kriis ja suurenenud konkurents Baltikumis teevad oma töö. Hea kui 2010. aasta lõpeks samal tasemel 2009. aastaga,” ütles ta toona.

2010. aasta algas söekaubandusele Tallinna Sadamas tegelikult väga hästi. Sadamat läbinud söemahud olid kolme kuuga varasema aastaga võrreldes üle 600% suuremad. Kuid alates aprillist muutus olukord söeturul. Venemaa sai oma söe eest Aasias kõrgemat hinda, kui Euroopas ja suunas oma söeekspordi Aasiasse. Tallinna Sadamat läbinud söekoormad hakkasid kokkukuivama ning aasta lõpuks jäädi 2009. aastale ligi 8%ga alla. Seega võis Kargini ennustus paika pidada ja Petromaks Stividor pidi möödunud aastal vaeva nägema, et säilitada ettevõtte tulemustes 2009. aasta tase.

 

Autor: Tea Taruste

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee