Suuremate ekspedeerijate juures kahanes eelmisel aastal palk vähem kui autovedajate juures. Samas oli ekspedeerijate hulgas vähem ka ettevõtteid, kes pärast kulude kärpimist paistsid silma keskmise palga tõusuga.
Eelmises Logistika kuukirjas ilmunud autovedajate suurimate palgakärpijate tabeli eesotsas troonisid ettevõtted, kus keskmine kuupalk vähenes ligi 50%. 15 suurima ekspedeerija hulgas nii teravalt palku väiksemaks ei lõigatud.
Kõige karmimalt töötasid palgakärpe käärid ASis CF & S Estonia, kus keskmine brutokuupalk vähenes 24,3%. Kuid selle kärpega oli ettevõte teistest ka peajagu üle.
Reeglina jäi suuremate ekspedeerijate juures palga vähendamine 10% piiresse. Sealjuures ei ole tegemist mitte ainult palga langetamisega, vaid tulemus on saavutatud ka töötajate arvu vähendamise kaudu - 15 suurema ekspedeerija juures jäi eelmisel aastal tööle keskmiselt 140 töötajat vähem kui oli 2008. aastal.
Ka palga kergitamises on ekspedeerijad konservatiivsed. Oktoobris tehtud küsitluses jäid suurem osa ettevõtteid järgmise aasa palgatõusu lubadustega tagasihoidlikuks. Autovedajad on tunduvalt bravuursemad. Nende hulgas leidus keskmise palga tõusuga ettevõtteid juba eelmisel aastal. Eesotsas oli AS HRX 22%-lise tõusuga ning temale järgnes veel hulga väiksemate keskmise palgatõusu protsentidega firmasid.
15 suurema ekspedeerija hulgast leiab eelmisel aastal ainsana arvestatava keskmise palga tõusuga ASi DBT. Ettevõttes vähenes küll ka töötajate arv 153-lt 135-le, kuid keskmise palk tõusis 9,4%.
võrdlussuurimad palgakärpijad 15 suurema ekspedeerimisettevõtte hulgas, keskmise brutokuupaga muutus, protsentides
ASis CF & Estonia kärbiti karmilt:
CF & S Estonia AS 24Estreftransservice AS 10ESTMA OÜ 10Kühne + Nagel AS 9Amisco 9
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Viimatise Äripäeva ekspedeerijate TOPi kolmest edukamast ettevõttest nõustus 2010. aasta majandustulemusi avaldama vaid OÜ Wett Eesti. Nagu varasemad kaks aastat, oli ka seekord ettevõte edukas ja suure kasumlikkusega, kirjutab Logistika kuukiri.
Kuidas tuvastada ärijuhid, kes kasutavad firmamatjaid?
Viimase aasta jooksul on firmade matmine märgatavalt kasvanud ning tegevusalale on sisenemas ka uusi tegijaid. Firmamatjad on isikud või ettevõtted, kes pakuvad teenust raskustes olevate firmade likvideerimiseks, sageli eesmärgiga vältida võlausaldajate nõudeid või maksuameti tähelepanu. Rahvapäraselt kutsutakse neid ka “tankistideks“.