Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi hinnangul ei saa EL lõpetada liikmesriikidelt Venemaaga sõlmitud kahepoolsete lepete lõpetamist, kuna EL ei ole ise suutnud Venemaaga kokkulepet sõlminud.
Ministeerium kommentaar:
Kuni EL ei saavuta lepet Venemaaga, ei ole neil õigust nõuda liikmesriikidelt, et nemad lõpetaksid kahepoolsed suhted. Vastasel juhul võivad siia lennata ainult Venemaa lennufirmad, teistpidi lendamine kaoks ära ja kogu Euroopa lennundus kannaks korvamatuid kahjusid. Eesti jaoks tähendaks see, et lennuühenduste arv Venemaaga väheneks oluliselt. Aastas jääks Eestisse tulemata kümneid tuhandeid turiste ning suurt majanduslikku kahju kannataks nii lennufirmad kui kogu turismisektor.
Eesti
lennundusleping Venemaaga ei käsitle Siberist ülelendamist. Selle lepingu lisa 1 märkuste punkt 7 ütleb, et küsimustes, mis on seotud õhusõidukite lennuga Trans-Siberi, Trans-Aasia ja Trans-Polaar marsruutidel, lepivad lepingupoolte lennundusvõimud kokku eraldi. Eraldi kokkuleppeid täna ei eksisteeri. Seega pole ELi süüdistus päris täpne.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Euroopa Komisjon algatas eile Eesti, Kreeka, Leedu, Malta, Sloveenia ja Ungari suhtes rikkumismenetlused seoses Venemaaga sõlmitud kahepoolsete lennunduslepingutega.
Seotud lood
Euroopa Komisjon algatas täna Eesti, Kreeka, Leedu, Malta, Sloveenia ja Ungari suhtes rikkumismenetlused seoses Venemaaga sõlmitud kahepoolsete lennunduslepingutega.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.