Jäävangistuse probleem Pärnu sadamas saab leevendust 10. veebruaril, kui sinna jõuab appi lisalaev.
Seoses jääolude järk-järgulise stabiliseerumisega Pärnu ja Liivi lahel otsustas riik saata piirkonda lisalaeva, et tagada Pärnu kui talvesadama maine. AS-ile PKL kuuluv vedurlaev Castor jõuab tööpiirkonda orienteeruvalt 10. veebruariks, teatas veeteede amet.
EVA-316 töötab hetkel Kihnu piirkonnas, teenindades Pärnu sadamast väljunud laevu Sylvia ja Hanseatic Scout. Pärnu sadamas on lastimisel Flinterdijk, mis väljub samuti täna.
Logistikauudised.ee kirjutas möödunud nädalal, et Liivi lahe jää takistab tõsiselt Pärnu sadama tööd.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Raskete jääolude tõttu Liivi lahel on Pärnu sadama töö tõsiselt häiritud ning eile veeteede ametis peetud nõupidamisel jäi lahtiseks, kas pärnakad saavad loota abijõule.
"Ega meie kõige suurem õnnetus ei olegi rasked olud lahel, vaid ametkonnad," märkis jäävangis Pärnu Sadama juhatuse liige Mati Einmann. Tema sõnul peaksid ametkonnad mõistma, et eksport on üks majandust edasi vedavaid mootoreid.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.