Raskete jääolude tõttu Liivi lahel on Pärnu sadama töö tõsiselt häiritud ning eile veeteede ametis peetud nõupidamisel jäi lahtiseks, kas pärnakad saavad loota abijõule.
Pärnu laevateel abistab kaubalaevu veeteede ameti mitmeotstarbeline laev Eva-316, kuid ASi Pärnu Sadam hinnangul ei saa see laev väga hästi hakkama, vahendasid ERR-i raadiouudised.
"Nädalavahetusel oli seitse-kaheksa laeva jäävangis, mõned neist olid küll juba kolmandat ja neljandat päeva. Tänase päeva seisuga on siin üks laev viis päeva oodanud," kirjeldas hetkeolukorda Pärnu sadama kapten Riho Prints.
Eilsel nõupidamisel veeteede ametis pidid Pärnu sadama juhid selgitama, miks oleks Pärnu sadama lahtihoidmiseks hädasti abijõudu vaja. Otsusteni ei jõutud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
"Ega meie kõige suurem õnnetus ei olegi rasked olud lahel, vaid ametkonnad," märkis jäävangis Pärnu Sadama juhatuse liige Mati Einmann. Tema sõnul peaksid ametkonnad mõistma, et eksport on üks majandust edasi vedavaid mootoreid.
Jäävangistuse probleem Pärnu sadamas saab leevendust 10. veebruaril, kui sinna jõuab appi lisalaev.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.