Raskete jääolude tõttu Liivi lahel on Pärnu sadama töö tõsiselt häiritud ning eile veeteede ametis peetud nõupidamisel jäi lahtiseks, kas pärnakad saavad loota abijõule.
Pärnu laevateel abistab kaubalaevu veeteede ameti mitmeotstarbeline laev Eva-316, kuid ASi Pärnu Sadam hinnangul ei saa see laev väga hästi hakkama, vahendasid ERR-i raadiouudised.
"Nädalavahetusel oli seitse-kaheksa laeva jäävangis, mõned neist olid küll juba kolmandat ja neljandat päeva. Tänase päeva seisuga on siin üks laev viis päeva oodanud," kirjeldas hetkeolukorda Pärnu sadama kapten Riho Prints.
Eilsel nõupidamisel veeteede ametis pidid Pärnu sadama juhid selgitama, miks oleks Pärnu sadama lahtihoidmiseks hädasti abijõudu vaja. Otsusteni ei jõutud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
"Ega meie kõige suurem õnnetus ei olegi rasked olud lahel, vaid ametkonnad," märkis jäävangis Pärnu Sadama juhatuse liige Mati Einmann. Tema sõnul peaksid ametkonnad mõistma, et eksport on üks majandust edasi vedavaid mootoreid.
Jäävangistuse probleem Pärnu sadamas saab leevendust 10. veebruaril, kui sinna jõuab appi lisalaev.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.