Raskete jääolude tõttu Liivi lahel on Pärnu sadama töö tõsiselt häiritud ning eile veeteede ametis peetud nõupidamisel jäi lahtiseks, kas pärnakad saavad loota abijõule.
Pärnu laevateel abistab kaubalaevu veeteede ameti mitmeotstarbeline laev Eva-316, kuid ASi Pärnu Sadam hinnangul ei saa see laev väga hästi hakkama, vahendasid ERR-i raadiouudised.
"Nädalavahetusel oli seitse-kaheksa laeva jäävangis, mõned neist olid küll juba kolmandat ja neljandat päeva. Tänase päeva seisuga on siin üks laev viis päeva oodanud," kirjeldas hetkeolukorda Pärnu sadama kapten Riho Prints.
Eilsel nõupidamisel veeteede ametis pidid Pärnu sadama juhid selgitama, miks oleks Pärnu sadama lahtihoidmiseks hädasti abijõudu vaja. Otsusteni ei jõutud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
"Ega meie kõige suurem õnnetus ei olegi rasked olud lahel, vaid ametkonnad," märkis jäävangis Pärnu Sadama juhatuse liige Mati Einmann. Tema sõnul peaksid ametkonnad mõistma, et eksport on üks majandust edasi vedavaid mootoreid.
Jäävangistuse probleem Pärnu sadamas saab leevendust 10. veebruaril, kui sinna jõuab appi lisalaev.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.