Raskete jääolude tõttu Liivi lahel on Pärnu sadama töö tõsiselt häiritud ning eile veeteede ametis peetud nõupidamisel jäi lahtiseks, kas pärnakad saavad loota abijõule.
Pärnu laevateel abistab kaubalaevu veeteede ameti mitmeotstarbeline laev Eva-316, kuid ASi Pärnu Sadam hinnangul ei saa see laev väga hästi hakkama, vahendasid ERR-i raadiouudised.
"Nädalavahetusel oli seitse-kaheksa laeva jäävangis, mõned neist olid küll juba kolmandat ja neljandat päeva. Tänase päeva seisuga on siin üks laev viis päeva oodanud," kirjeldas hetkeolukorda Pärnu sadama kapten Riho Prints.
Eilsel nõupidamisel veeteede ametis pidid Pärnu sadama juhid selgitama, miks oleks Pärnu sadama lahtihoidmiseks hädasti abijõudu vaja. Otsusteni ei jõutud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
"Ega meie kõige suurem õnnetus ei olegi rasked olud lahel, vaid ametkonnad," märkis jäävangis Pärnu Sadama juhatuse liige Mati Einmann. Tema sõnul peaksid ametkonnad mõistma, et eksport on üks majandust edasi vedavaid mootoreid.
Jäävangistuse probleem Pärnu sadamas saab leevendust 10. veebruaril, kui sinna jõuab appi lisalaev.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.