• 02.02.11, 14:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Logistikud said Austriast kasulikke kontakte

Jaanuari lõpus Austriat külastanud Eesti Logistikaklastri liikmed käisid tutvumas Viini Sadama ja WienCont konteinerterminali teenustega ning said sealt kasulikke kontakte.
Klastri juhi Urmas Kõivu sõnul  oli koos WKÖga (Wirtschaftskammer Österreich) korraldatud õppereis vajalik nii Austria kui Eesti poole ettevõtjatele. „Tutvustasime Austria logistikaettevõtete esindajatele Eesti sadamate ja  raudtee võimalusi ning saime mitmeid kasulikke kontakte, mida meie klastri liikmed saavad oma igapäevatöös edasi arendada,“ selgitas Kõiv.
„Suured ja hästitoimivad majanduskeskused on kohad, kus tahame Logistikaklastri õppereiside raames oma teadmisi  täiendamas käia. Seekord said klastri liikmed põhjaliku ülevaate Viini Sadamast kui multifunktsionaalsest teenusettevõttest, mis opereerib Austria suurimat vabasadamat,“ lisas Kõiv.
Viini Sadam käitleb aastas umbes 12 miljonit tonni kaupa, millest pool liigub mööda maanteid, 35 protsenti raudteetranspordi ja 15 protsenti jõetranspordiga.  Viinist väljuvad konteinerrongid Euroopa tähtsamatesse sadamatesse – Hamburgi, Bremenhavenisse ja Rotterdami ning Ida-Euroopa jaotuskeskustesse – Bratsilavasse ja Budapesti.
Viini Sadama 350 hektari suurusel pindalal asub lisaks operaatorettevõttele Wiener Hafen enam kui 120 ettevõtet ja sadam annab tööd ligi 5000 inimesele.   Soodne asukoht -  2000 km Mustast merest ja 1500 km Põhjamerest – annab eelise olla multimodaalne Austria logistikakeskus, mis ühendab endas maantee-, raudtee- ja meretranspordi kombineeritud võimalused. 1992. aastal valminud Reini-Maini-Doonau kanali tõttu toimib Viini Sadam ida-läänesuunalise keskusena, mis võimaldab kaubaomanikele  pääsu 700 miljoni tarbijani.
Viini Sadama tütarettevõte WienCont opereerib üht  suurimat ja modernsemat Euroopa sisemaasadamas asuvat konteinerterminali, kus on seitse laadimisliini. Neli liini võimaldavad laadimist otse raudtee poolt, mis aitab muidu ümberlaadimisele tehtavaid kulusid kokku hoida. WienConti  Viini terminalist väljub nädalas enam kui 100 regulaarliinil sõitvat rongi. 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 25.02.25, 14:25
Logistika Eestis
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele