Autor: Rivo Sarapik • 31. jaanuar 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas Estonian Air kasumisse viiakse?

Viimastel aastatel kahjumit teeninud Estonian Air töötab välja uut strateegiat, mille järgi peaks lennufirma jõudma kahe aastaga kasumisse.

Estonian Airi nõukogu esimehe Joakim Heleniuse sõnul põhineb lennufirma uus strateegia peamiselt uute Bombardieri lennukite kasutamisel ning võimalik, et avatakse Tallinna–Helsingi helikopteriliin, kirjutas Delovõje Vedomosti.

Veebruari lõpus või märtsi alguses avaldataval strateegial on kaks eesmärki: luua hea infrastruktuur ning viia ettevõte kasumisse. 2006–2009 teenis Estonian Air kokku 350,7 mln krooni ehk 22,4 mln eurot kahjumit.

Esimene osa strateegiast on mõeldud 1–2 aasta peale, mille järel tehakse kindlaks ettevõtte järgmised sammud. Kui ettevõte suudab kahe aasta jooksul tulla plussi, on tulevikustrateegia agressiivne. Kui see aga ei õnnestu, on tulevikustrateegia konservatiivne.

“Teiste lennufirmade viga seisneb selles, et nad alustavad liiga vara agressiivset poliitikat, mille tõttu nad lähevad pankrotti,” rõhutas Helenius.

Riik on investeerinud Estonian Airi 280 mln krooni ehk 17,9 mln eurot. Täiendavaid investeeringuid ei ole planeeritud, seega peaks Estonian Air teenima kasumit nende vahenditega, mis on ettevõttel praegu olemas. Majandusminister Juhan

Parts arvab, et see peaks juhtuma lähema 2–3 aasta jooksul.

Kuid siiski võib ette tulla takistusi, mis ei luba Estonian Airil ilma täiendavate kulutusteta uusi liine avada. 

Advokaadibüroo Sorainen advokaadi Carri Ginteri sõnul ei tohi riik ELi seaduste kohaselt subsideerida ettevõtteid. “Riik tohib teha investeeringuid ainult eesmärgiga teenida kasumit. Sellises olukorras on tingimata vaja tõestada, et kui riigi asemel oleks erainvestor, siis ta oleks teinud sama investeeringu, sest see on kasulik,” ütles Ginter.

Majandusminister Juhan Parts tõdes, riik suurendas oma osalust Estonian Airis selleks, et teenida kasumit, seega mingist subsiidiumist ei saa juttu olla.

Lufthansa Balti juhi Matthias Hinze sõnul on Euroopas juba lennufirmasid karistatud ebaseaduslike riiklike investeeringute pärast.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077