• 10.06.10, 17:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Air kasumis paari aasta pärast

Estonian Airi president Andrus Aljas prognoosib lennufirmale 2010. aastaks eelmisest väiksemat kahjumit. Kasumisse loodetakse tulla paari aastaga.
Äsja sai Eesti riik Estonian Airi omanikuks 90% ulatuses. Paraku on lennufirma olnud kahjumis mitu aastat ja ilmselt ka sel aastal.
Eilses Riigikogu infotunnis kommenteeris peaminister Andrus Ansip Estonian Airi saatust muuhulgas nii: „Nüüd me oleme valiku ees. Kas öelda, et lõpetame investeerimise sellesse ettevõttesse ja ta läheb pankrotti, või siis ütleme, et meile läheb lennuühendusi Tallinna ja muude Euroopa linnade vahel hädasti vaja ja et me jätkame investeerimist rahvuslikku lennukompaniisse. Valitsus valis selle teise tee.”
Estonian Airi saatuse kohta sai küsitud ka lennufirmalt endalt. Vastas firma president Andrus Aljas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Milliseks prognoosib lennufirma oma selle aasta kahjumit?
"Möödunud aastal toimunud rahasüst ettevõttesse oli mõeldud paindlikuks reageerimiseks muutunud majanduskeskkonnale ning ettevõtte restruktureerimise läbiviimiseks. Ettevõtte viis 2009. aastal edukalt ellu aktsionäridele esitatud restruktureerimiskava ning 2009. aasta kahjum vastas täpselt prognoositule. Põhitegevuslik rahavoog ja tulemus on olnud plaanipärased ka 2010. aastal ning ettevõte suudab katta põhitegevusest tulenevad kohustused nii täna kui ka homme. Hetke turuprognooside ja senise strateegia jätkumise korral on ettevõtte 2010. aasta tulemus tunduvalt parem kui 2009.
Kuidas mõjutab Estonian Airi tõsiasi, et suuromanik on nüüd Eesti riik?
"Kindlasti sõltub ettevõtte jätkusuutlikkus aktsionäride toetusest. Ettevõttel on pooleli lennukite ostutehing, mida ei ole võimalik lõpule viia ilma aktsionäride toetuseta ja selguseta omanikestruktuuris, ühtlasi on üleval ka laenukohustus ühe suuraktsionäri (SAS) ees."
Millal võiks loota kasumit?
"Praegu kehtiva äriplaani kohaselt peaksime kasumisse jõudma paari aasta jooksul ning meie viimaste kuude tulemused näitavad valitud tee õigsust."

Seotud lood

Uudised
  • 31.01.11, 09:35
Kuidas Estonian Air kasumisse viiakse?
Viimastel aastatel kahjumit teeninud Estonian Air töötab välja uut strateegiat, mille järgi peaks lennufirma jõudma kahe aastaga kasumisse.
Uudised
  • 11.06.10, 16:41
SAS kahaneb edasi
SAS Group müüs oma Suurbritannia maapealse teeninduse maha, teatab Aircargonews.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele