Estonian Air küsib Saare maavalitsuselt Tallinna-Kuressaare liini teenindamiseks ligi kolmandiku toetust lisaks - kulud ja tulud ei vasta 2009. aastal koostatud eelarves planeeritule.
Estonian Air esitas vahetult enne aastalõppu taotluse tõsta riiklikku toetust ühe Tallinna–Kuressaare–Tallinna reisi kohta 8000 krooni võrra ehk 34 600 kroonini.
“Saare maavalitsus soovib täiendavalt teada, millest on tingitud Tallinna–Kuressaare–Tallinna lennureisi “remondi- ja hoolduskulude” ning “muude kulude” kasv 2009. aasta septembriga võrreldes,” ütles Saarte Häälele maavalitsuse ühistranspordi nõunik Taavi Kurisoo.
Samuti soovib maavalitsus selgitusi, millest on tingitud piletitulu poole võrra väiksem laekumine, kui vedaja lennureisi maksumuse kalkulatsioonis pakkus.
Estonian Airi juhatuse liige Andrus Aljas märkis maavalitsusele saadetud kirjas, et seoses liini teenindamiseks kasutatavate lennukite vananemisega on suurenenud lennuki remondi- ja hoolduskulud, ka on planeeritust suuremaks osutunud muude kulude all kajastuvad müügi- ja distributsioonikulud (broneerimissüsteemide kulud, müügivõrgu haldus).
2009. aasta septembris allkirjastatud lepingu lisas oleva lennureisi kalkulatsiooni muudatuse kohaselt planeeriti piletituludeks ühe Tallinna–Kuressaare–Tallinna reisi kohta 11 800 krooni ja lennu täitumuseks 50 protsenti, kui mullu esimese 10 kuu jooksul tehtud 296 riikliku toetusega lennureisilt laekus piletitulu keskmiselt 5900 krooni reisi kohta ehk plaanitust poole vähem.
Seotud lood
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.