Tartu lennujaam teenindas möödunud aastal üle 23 500 reisija, kellest kolmveerand lendasid Riia suunal sõitjad.
Rekordkuu oli lennujaamas mai, mil lennujaam teenindas ligi 2700 inimest.
Lisaks suvekuudele oli Tartu lennujaamas rahvarohkem ka märts, mil lennureisijate arv küündis peaaegu kahe ja poole tuhandeni. Põhiosa reisijatest (ligi 19 000) moodustasid Riia suunal sõitjad. Stockholmi reisijate arv oli oluliselt väiksem märksa hõredama lennugraafiku tõttu.
„Lennuühendus Tartust on muutunud tunduvalt ilmastikukindlamaks. Sügisel töölesaanud instrumentaal-maandumissüsteem (ILS) aitab lennukeil maanduda ja õhku tõusta ka siis, kui nähtavus on ilmastiku tõttu häiritud. Samuti on lennujaamal kasutada võimas lumekoristustehnika, mis suudab lennuraja iga ilmaga puhta hoida,“ rääkis Tartu lennujaama juhataja Margo Muda.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Kuigi Tartu esimene täispikk lennundusaasta on olnud oodatust tagasihoidlikum, seda nii tuhapilvede kui ka lennujaama pooliku valmisoleku tõttu, loodame, et tihenenud lennugraafik ja kasvanud reisikindlus toob Tartu lennujaama rohkem sõitjaid ning jõuame ka soovitud 30 000 reisijani aastas," kommenteeris Tartu abilinnapea Karin Jaanson.
Tartu lennujaamast saab praegu lennata kuus korda nädalas hommikuti (va
kolmapäeval) Riiga. 27. veebruarist lisanduvad kuus korda nädalas (vapühapäeviti) Tartu-Tallinn lennud.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.