Keerame puhta lehekülje, sest hakkab uus aasta koos uue valuutaga, mis kuuldavasti kergendab kaubavahetust Euroopa Liidus. Hoopis kaugemal on aga meie mõtted, kui peame silmas kasvavaid kulutusi kogu ettevõtte tarneahelas. Üks, mis praegu selge, on see, et kulutusi logitikale ja transpordile saab sel aastal olema rohkem.
Seda kinnitavad ka teenusepakkujad. Enim märgitakse siiski, et selle taga on kallinenud kütus. Näiteid pole kaugelt otsida, veel aasta viimastel nädalatel rallis mootorikütuse hinnale otsa rohkem kui 0,064 eurot (1 kroon), mis viis bensiini hinna Eestis rekordilisele tasemele.
Peab märkima, et aastaga on keskmine kütuse hind ca 20% kasvanud. Kui aasta tagasi oli keskmine kütuse hind 1,037 eurot (16,20 krooni) siis nüüd on see juba 1,236 eurot (19,30 krooni) (eilne hommikune seis-toim,). Naiivne oleks uskuda, et sellel pole suuremaid tagajärgi.
Millised hinnad tõusevad ning kuidas prognoosivad turuosalised uut aastat, saad lugeda pikemalt Äripäeva tänasest Logistikarubriigist.