Üleilmselt võivad tuleval aastal kahaneda lennukompaniide kasumid 40 protsenti seoses maailma majanduskasvu aeglustumise, kütusehindade tõusu ja Euroopa säästukuuridega, vahendab Bloomberg.
Lennundussektori puhaskasum langes selleks aastaks prognoositud 15,1 miljardilt dollarilt tuleval aastal 9,1 miljardile dollarile, prognoosis rahvusvaheline lennutranspordi liit IATA, ütles täna pressikonverentsil IATA juhatuse esimees Giovanni Bisignani. Kasumimarginaal kahaneb 2,7 protsendilt 1,5 protsendile.
„Marginaalid jäävad kahetsusväärseteks,“ ütles ta. „Taastumistsükkel teeb 2011. aastal pausi. Kuigi 9,1 miljardit kasumit on parem, kui me varem prognoosisime, kannatab tööstusharu tuleval aastal raskemaid tingimusi, kui sel aastal.“
Lennunõudluse taastumine suurimast kriisist pärast II Maailmasõda on olnud piirkonniti ebaühtlane. Euroopa lennukompaniid nagu Deutsche Lufthansa on hädas lennukipileti hindade tõstmisega. Majanduskasv Aasias ja pakkumise vähenemine Põhja-Ameerikas on aidanud nendes piirkondades suurendada kasumeid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
2001. aastast kuni 2005. aastani kaotas sektor 51 miljardit dollarit.
Kõrgemad maksud Saksamaal, Austrias ja Ühendkuningriigis tõstavad tuleval aastal reisikulusid vahemikus kolm kuni viis protsenti, millest piisab, et aeglustada sektori taastumist.
Nafta hinnatõus 2010. aasta 79 dollarilt tuleval aastal 84 dollarile viib üles kütusekulud, mis moodustavad lennukompaniide kogukuludest 27 protsenti.
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.