Keskerakondlase Kalev Kallo eestvõttel läks tankerite 14-miiline pukseerimiskohustus riigikogus äsja hääletamisele, kuid rahvaasemike heakskiitu see ei leidnud.
Kohustuse kehtestamist pooldas 26 poliitikut, vastu oli aga 41.
"Tahaksin peatuda muudatusettepanekul nr 1, millest on siin korduvalt juttu olnud. Võib-olla poleks see väga vajalik olnud, aga ühes kollases väljaandes (23. novembri Äripäev - toim) ilmus esikaanel üks kirjutis, et muudatus toob kasu vaid ühele firmale," põhjendas Kallo vajadust ettepanekut hääletada.
"Mereohutus ei saa kasulik olla vaid ühele firmale, nagu liiklusseadus vaid Tulika Taksole. Jääb mulje, nagu meresõiduohutus oleks Kalev Kallo isiklik huvi, kuid muudatused on läbi arutatud merendusnõukogus ja seal sai kokku lepitud, et vormistan need muudatusettepanekutega," selgitas Kallo tagamaid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kallo ettepanekul tulnuks tankerite eskortimine kehtestada alates 70 000 tonnist ja selle vajalikkust rõhutas riigikogus laiali saadetud kirjas ka Eestimaa roheliste fraktsioon. "Hoolitsus Läänemere eest tuleneb rahvusvahelisest strateegiast. Kõik kes väidavad, et ohtu ei ole, võiksid mõelda katastroofile Mehhiko lahes. Mereohutus on kõigi huvides, võib-olla üksnes mitte selle kollase väljaande (Äripäev - toim) toimetuse huvides. Ja ühe väikese puksiirfirma huvid on seal nimekirjas umbes 100. kohal või veelgi kaugemal," rääkis poliitik.
Teiste paranduste seas muudeti laevade ülevaatamise tasu meetripõhiseks sõltumata sellest, mitu spetsialisti alust üle vaatab. Kui spetsialiste oli mitu ja neile maksti tunnipõhiselt, oli palju vaidlust, et liiga kallis ja mis see tegelikult maksab, põhjendas Kallo.
Meresõiduohutuse seadus läbis täna teise lugemise ja tuleb kolmandale lugemisele 8. detsembril.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.