Endine Eesti Raudtee suuromanik plaanib ühendada Baltimaad Euroopaga

Endine Eesti Raudtee suuromanik Edward Burkhardt plaanib koos endise välisministri Riivo Sinijärvega luua põhja-lõuna suunaline raudtee transiidi koridori, mis ühendab Soomet ja Baltimaid kõikide Kesk-Euroopa riikidega.

Kolm aastat tagasi Eesti Raudteest loobuma pidanud Burkhardt lubas hoolimata suurest pettumisest Eesti valitsuses kaaluda Rail Baltica väljaarendamist. Asja lähemalt uurides selgub, et ta on siiani Eestiga tihedalt seotud. Burkhardti osalusega Rail World firmade gruppi kuuluvad nii kolm aastat tagasi loodud kaubavedaja Navirail OÜ kui ka üleeelmisel aastal asutatud Soomest Euroopa keskossa raudteevedude organiseerimisega tegelev Baltic Rail AS. 

“Minu jaoks on üllatav, et 20 aastat pärast Balti rahvaste iseseisvumist ja majanduste integreerimist Euroopaga, puudub neil siiani raudteeühendus Poola ja ülejäänud Euroopa riikidega,” rääkis Burkhardt, kes loodab seda olukorda ühes koostööpartneritega parandada ja luua põhja-lõuna suunaline transiidikoridor.

“Teeme juba head koostööd kõikide Balti riikide raudteedega ja meil on olemas enda ettevõte Poolas – Rail Polska,” kinnitas Burkhardt.
Ka Burkhardti äripartneri Riivo Sinijärve sõnul on väga palju räägitud ida-lääne suunalisest transiidist ja sellega hetkel ka aktiivselt tegeletakse. “Meie arvates on laienenud Euroopa Liidu ida poolses osas vaja ka põhja-lõuna suunaline transiit käima panna,” selgitas Sinijärv.

Edukas laevaliin loodud
Sinijärve kinnitusel ei saa Naviraili asutamist nimetada laevaärisse sisenemiseks, pigem on see osa suurest plaanist.  “Laev on vajalik selleks, et Soomest tuua kaup siia ja panna see raudteele,” rääkis Sinijärv.
Sellegi poolest kasvas ettevõtte käive esimese kahe tegutsemisaasta jooksul pea neli korda.

Naviraili edu on ettevõtte juhatuse esimehe Jari Sorvettula kinnitusel tavapärane, kuna täiesti nullist alustades peabki hakkama firmat kohe kasvatama, hiljem seda teha on oluliselt keerulisem. „Jah, me oleme kasvanud ka 2010. aastal, kuid meie eesmärk ei ole iseenesest Naviraili kasumi suurendamine, kui pigem rongiveo teenuste ühendamine Eesti ja teiste Baltimaade raudteedega,“ selgitas Sorvettula.

Sorvettula sõnul on Naviraili eelis see, et enamik Helsinki ja Tallina vahel opereerivad ettevõtted on keskendunud peamiselt vaid reisijateveole. „Meie suurimaks konkurendiks võib pidada Eckerö Line laeva m/v „Translandia“, kuid oleme ainuke ro-ro kaubalaevaliin, mis sõidab Muuga sadamasse,“ rääkis Sorvettula.

Burkhardt loodab kasvatada Naviraili äri sellega, et Tallinna ja Helsinki tänavatelt võtakse kaubaveo liiklust vähemaks ja suunatakse see linnast väljas asuvatesse kaubasadamatesse. “Navirail saab jaanuaris suurema laeva ning see kindlustab veoäris vajaliku kasvu, samal ajal tegeleme ka Baltic Raili raudtee teenustega,” rääkis ta.

Eestis kiidetakse
Transiidikeskus ASi juhatuse esimees Erik Laidvee ütles novembri alguses logistika.ee lugejatele antud online intervjuus, et Naviraili puhul pole tegu mitte konkurendi vaid Transiidikeskuse hea kliendiga, kes on käesoleval aastal kasvatanud oma mahtusid 2,5 korda. ”Oleme just tegutsemas koos Naviraili ja Tallinna Sadamaga Ro-Ro mahtude edaspidise säilitamise ja kasvu kindlustamiseks,” rääkis Laidvee.

Taust

Navirail OÜ
Navirail OÜ on asutatud 2007.a eesmärgiga pakkuda Tallinna ja Helsingi vahel kaubaveo teenust praamlaeval, millega teenindatakse transpordikoridore Põhja- ja Kesk-Euroopa vahel. 26% ettevõttest kuulub endise suursaadiku Riivo Sinijärve ettevõttele Global Invest Group ja ülejäänud osa Rail World grupi kaudu Soome ja Ameerika investoritele.
Navirail keskendub konteinervedudele ning plaanib mere- ja raudteevedudega siduda Põhja- ja Kesk-Euroopa jaotuskeskused. Meritsi kaubaveo teenuse sihtgrupiks on veokid, haagised ja konteinerid, raskekaalulised ja ohtlikud kaubad.

Navirail OÜ majandustulemused:
Aasta Müügitulu Kasum (kahjum) majandustegevusest
2008 17 662 533 -5 128 955
2009 66 360 809 -5 360 005

Baltic Rail AS
Baltic  Rail loodi 2008. aasta augustis, ettevõtte peamine tegevusala on raudteevedude organiseerimine Soome Vabariigist Euroopa keskossa ning Musta mere regiooni, samuti kaubavedudega seotud teenuste osutamine. AS Baltic Rail on Rail World Holdings LLC Grupi tütarettevõtja, Rail World Holdings LLC Grupp on firma ainualtsionär.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.2002378
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.0210669
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153413
Filipiinide peeso PHP 59,13 0.0812403
Hiina jüaan CNY 7,62 0.0512087
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.0730838
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.1485062
Iisraeli seekel ILS 4,10 -0.1097507
India ruupia INR 80,69 0.0657234
Indoneesia ruupia IDR 15938,37 0.031569
Islandi kroon ISK 135,55 0.0369004
Jaapani jeen JPY 125,70 0.1833108
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0866956
LAV rand ZAR 15,88 -0.0616748
Lõuna-Korea vonn KRW 1274,39 -0.0047079
Malaysia ringgit MYR 4,62 0.0541161
Mehhiko peeso MXN 21,84 -0.0718322
Norra kroon NOK 9,77 -0.0317187
Poola slott PLN 4,34 0.0669267
Rootsi kroon SEK 10,60 -0.2184043
Rumeenia leu RON 4,76 0.0336304
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0130387
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.2994702
Šveitsi frank CHF 1,13 0.035264
Taani kroon DKK 7,46 0.0040216
Tai baht THB 35,53 0.4697119
Tšehhi kroon CZK 25,64 0.0195046
Türgi liir TRY 6,05 0.3666711
Ukraina grivna UAH 30,62 -0.0414548
Ungari forint HUF 317,59 0.0598614
USA dollar USD 1,13 0.0617611
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.0960384
Valgevene rubla BYN 2,42 -0.0247423
Vene rubla RUB 74,39 0.0681994

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019