• 09.11.10, 16:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadama kasv Baltikumi suurim 

September oli Balti riikide sadamatele hea kuu ning pea kõikide suuremate sadamate kaubamahtude trend oli aasta keskmisest positiivsem, kirjutab logistikamaailm.ee. Suurima kasvu tegi Tallinna Sadam, teistest maha jäi Klaipeda sadam.
Üheksa kuu kokkuvõttes on endiselt suurima kasvutrendiga Tallinna Sadam. Eelmise aastaga võrreldes on kasv olnud 16,8%, kaheksa kuu järel oli kasv 16,6%. Protsentides on tugevaimat kasvu näidanud kuivkaup (+53%), mille hulgas on eriti heade kasvunumbritega olnud vili (+1091%, ehk +0,2 miljonit tonni) ning väetis (+76%, ehk +0,5 miljonit tonni). Tonnides on enim juurde andnud vedelkaup (+1,6 miljonit tonni).
Riia sadam on üheksa kuu kokkuvõttes jõudnud peaaegu järele oma eelmise aasta tulemusele, kaotus on veel 0,2%. Positiivne oli Riia sadama jaoks, et augustis tugeva kukkumise teinud kuivkaup tuli august uuesti välja ja tõusis tavapärasele 1,54 miljonile tonnile kuus. Augustis oli kuivkauba maht olnud vaid 0,44 miljonit tonni.
Eelmise aastaga võrreldes on oma miinust vähendanud ka Venstpilsi sadam ja kerget kasvu on suurendanud Liepaja sadam. Ainsana on trendis järele andnud Klaipeda sadam. Kui augusti lõpuks edestati eelmise aasta kaubamahte 12,2%, siis üheksa kuu järel oli edu vähenenud 11,8%-le. Oluliseima panuse andis kuivkauba kasvu vähenemine 29,3%-lt 27,8%-le. Sealhulgas enim vähenes kasv vanametalli veos 83%-lt 55,8%-le.
 
Autor: Tea Taruste

Seotud lood

Uudised
  • 11.11.10, 13:07
Riik vähendas Tallinna Sadama dividende 150 miljoni krooni võrra
Valitsus otsustas vähendada Tallinna Sadamast võetevate dividendide summat tänavu 150 miljoni krooni võrra, 200 miljoni kroonini.
  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 11:27
Autoliising on minevik: kuidas saada ettevõtte autokulud kontrolli alla
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele