• 24.09.10, 16:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veo- ja tegevusload lähevad odavamaks tulevast aastast 

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts allkirjastas neljapäeval käskkirja, millega tunnistas rahvusvahelise autoveo dokumentide väljastaja hanke võitjaks Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA), mille tulemusena veoteenuste osutamiseks vajalike lubade maksumused vähenevad oluliselt alates uuest aastast.
Tulenevalt sellest vähenevad ka vedajate kulud autoveo tegevuslubade, veolubade ja muude autoveo alaste dokumentide taotlemiseks.
ERAA pakkumine oli kahest esitatust soodsaim ning viieaastase perioodi maksumus on ligikaudu 21 miljonit krooni. Võrreldes praegu kehtiva halduslepingu maksumusega on see üle poole võrra väiksem summa.
Eelkõige alaneb CEMT-i veoloa hind, mis uuest aastast hakkab senise 5880 krooni asemel maksma 1200 krooni, riikidevahelise kahepoolse veoloa hind langeb 100 kroonilt 50 kroonile ja ühenduse tegevusloa hind 3000 kroonilt 2000 kroonile (ilma käibemaksuta).

Artikkel jätkub pärast reklaami

ERAA omab rahvusvahelise autoveo dokumentide väljastamise pikaajalist kogemust ning sellealast edukat koostööd loodab ministeerium jätkata ka järgmise viie aasta jooksul.
Ministeeriumi ja ERAA vaheline haldusleping sisaldab järgmisi teenuseid: ühenduse tegevusloa ja selle kinnitatud ärakirja väljastamine, oma kulul korraldatava rahvusvahelise autoveo tegevusloa ja sõidukikaardi, ühenduse veoloa ja selle kinnitatud ärakirja, kahepoolse ja CEMT-i veoloa, ühenduse oma kulul korraldatava rahvusvahelise sõitjateveo veoloa, autojuhi tunnistuse ja juhuveo kontrolldokumendi välja andmine.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele