Estonian Air ja Kanada lennukitootjaga Bombardier allkirjastasid reedel lepingu, mille kohaselt saab Estonian Air esimesed kaks CRJ900NextGen lennukit 2011. aasta alguses ja kolmanda 2012. aastal.
"Tegemist on ettevõtte jaoks pöördelise sammuga – võtame olemaolevate lennukite kõrval kasutusele Eesti turu nõudlusele paremini vastavad väiksemad lennukid, mis võimaldavad meie lennugraafiku paremaks muuta ja avada uusi sihtkohti,“ lausus Andrus Aljas, Estonian Airi president ja juhatuse esimees.
„Oleme väga rahul uute lennukite tarneaja osas saavutatud kokkuleppega, mis langeb meile igati soodsale ajale – lendamise kõrghooaja algusele –, mis lubab meil kogu oma lennukipargi maksimaalse efektiivsusega töösse rakendada,“ lisas Aljas.
Estonian Airi jaoks toodetakse kolm uut CRJ900 NextGen lennukit, mis on võrreldes 2009. aasta mudeliga kaasajastatud. Lennukite ostuks kasutatakse erinevate finantseerimisasutuste pikaajalisi laene ja omavahendeid.
Uute lennukite saabumine on viibinud üle aasta, esialgu pidanuks uued õhulaevad jõudma kohale eelmisel aastal. Tänavu juuli alguses selgus, et lennukitootja müüs EAle mõeldud ja toodetud lennukid juba maha. Lennukihanke ja selle tingimuste venimine pidurdas ka Eesti riigi lennufirma suuromanikuks saamist.
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul on Estonian Airi ja Bombardieri vahel sõlmitud lennukite hanke leppega põhimõtteliselt kõik teed Eestile lennufirmas 90% osaluse väljaostmiseks valla. Ühe juriidilise agaga.
Tänavuse riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu järgi ühe muudatusena suunatakse rahandusministeeriumi vahenditest majandusministeeriumi valitsemisala eelarvesse 280 miljonit krooni Estonian Airi aktsiakapitali suurendamise rahastamiseks.
Estonian Air õpib Kanadas lennukitootja Bombardier tehases oma uusi lennukeid tundma. Siit esimene foto uue põlvkonna lennumasina salongist.
Sügise algus on kaasa toonud rohelise värvi hoogsa taandumise. Taevas Eesti kohal on sinine ning tuuled on löönud pildi selle kevadega võrreldes selgemaks.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
5
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Hetkel kuum
Pingereas poolsada bussifirmat!
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Tagasi Logistikauudised esilehele