Autor: Andrus Aljas • 29. september 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti Õhu kohal selgineb sinine taevas

Sügise algus on kaasa toonud rohelise värvi hoogsa taandumise. Taevas Eesti kohal on sinine ning tuuled on löönud pildi selle kevadega võrreldes selgemaks.

Kui veel mõni aeg tagasi seisime silmitsi keerulise olukorraga, mil ootasime selgust ettevõtte omandisuhetes ning selle lahenduse ootuses pidasime pingsaid läbirääkimisi uute lennukite ostutehingu lõpuleviimiseks, siis nüüdseks on olukord lahenenud ning me saame palju julgemalt tegutseda oma põhiülesannete kallal. Selleks on jätkuvalt ettevõtte kasumlik toimimine, Eestist lennuühenduste arendamine ja eestimaalastele avaramate lennuvõimaluste pakkumine.

Meid toetavad siinkohal suurepärased uudised majanduskeskkonna paranemisest – SKP pööre kasvule ning muidugi euro tulek, mis peaks ka lennundusele järgmisel aastal uue hoo sisse puhuma.

Regionaalne lennufirma

Estonian Air on regionaalne lennufirma, kelle sihtrühmaks on aega ja teenuse kvaliteeti hindav klient. Estonian Airi eesmärgiks on pakkuda kiireid ja mugavaid otse- ning jätkulende koostöös tugevate rahvusvaheliste partnerlennufirmadega, nagu SAS, KLM jt.

Kesksel kohal kiired ja mugavad lennuühendused Eestisse ja Eestist välja

Meie esmaseks, lähiperioodi eesmärgiks on pakkuda kiireid lennuühendusi kolmekümnesse Euroopa kõige tähtsamasse ja suurima nõudlusega sihtkohta kaks korda päevas kas otse või ühe ümberistumisega, kusjuures viimase korral ei tohiks ooteaeg kahe lennu vahel ületada 1,5 tundi. Sama põhimõte kehtib mandritevaheliste lendude kohta, kus koostöös partneritega pakume juba praegu ühe ümberistumisega igapäevast lennuvõimalust kõige olulisematesse maailma metropolidesse.

Paralleelselt töötab meie meeskond väga intensiivselt selle kallal, et klient saaks kõik reisi sujuvaks korraldamiseks vajalikud teenused osta ühest kohast – meie kodulehelt (lisaks lennupiletitele autorent, hotell, reisikindlustus jms) ning et pardal veedetud aeg oleks meeldivalt sisustatud (võimalus filme laenutada, uuenev pardamenüü jms).

Jonnakas ja pühendunud

Estonian Airi väärtused on võitlusvaim, väärikus ja hoolivus ning me tahame olla heas mõttes jonnakas ja rahvuslikult eripärane lennufirma. Meie tee ei ole iseloomutu odavlendamine anonüümsetele ja ainult odavale hinnale orienteerunud klientidele.

Meie ettevõtte kõige suurem väärtus on meie oma töötajad, kes on pühendunud, poolfanaatilised ja tööd hästi tundvad spetsialistid.

Meie sihtpunkt on kliendi rahulolu. See sõnum ei räägi ainult nägusate vormidega kaasnevast välisest muudatusest, vaid osutab ka sellele, mille poole me püüdleme – vormi kannab suurepärane teenindaja. Me ei anna garantiisid selle kohta, et me oleme parimad, küll aga lubaduse, et me hoolime oma reisijast ja püüdleme parima poole. Me pakume kliendile lennukogemust, kus talle pakutakse viisakat teenindust ja reisi mugavamaks muutvaid tooteid.

Samas puudub meil illusioon rahvuslikkuse ületähtsustamisest – reisi planeerides lähtub klient nii täna kui ka homme lennuaegade sobivusest, hinnast ja mugavusest ning see on kliendi enda otsustada, kuhu ta oma hierarhias kodumaisuse mõõtme paigutab.

Laienemine Leedu turule ei vähenda Eestile suunatud fookust

Sel aastal teatas Estonian Air sisenemisest Leedu turule ja esimese otselennuliini avamisest Vilniusest. See oli meie jaoks ajaloolise ning märgilise tähendusega samm, mis ei vähenda Eesti turule suunatud fookust. Lennunduses on mahuefektil väga suur mõju ning seetõttu on ainult odavate hindadega konkurente lüüa praktiliselt võimatu. Leedu lennuturul tegutsemine toetab meie jaoks nii vajalikku kasumlikult toimivate lennumahtude suurendamist, mis on absoluutseks eelduseks kasvamiseks ka kohalikul turul.

Leedu turul on võimalusi kiiretele ja paindlikele tegutsejatele palju – kuigi arvestusmetoodika omapära tõttu jäi Eesti maailma riikide konkurentsivõime raportis lennuühenduste edetabelis Leedust 20 kohta tahapoole, siis tegelikult on näiteks Tallinnast võimalik lennata otse 33 sihtkohta samas kui Vilniusest on see arv ligi 25. Seda hoolimata sellest, et Leedu rahvaarv on Eesti omast ligi kolm korda suurem ning leedukad on olnud edukad välisinvesteeringute riiki meelitamisel.

Lõpetuseks, pelgalt konkurentide järgi oma firma strateegia kujundamine on väga ohtlik tee, ning hinnasõja ja dumpinguga kaasaminek võib lausa hukatuslikuks saada. Klientidele antud lubadused tuleb täita, sest nad ei andesta endaga katsetamist ega manipuleerimist. Fookust tuleb hoida meie kohalikust turust lähtuvatel eesmärkidel ja meie klientide paremal teenindamisel.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077