Lepp: see ärimudel on meie edu pant

DSV Transpordi tegevjuht Jaan Lepp pole nõus, et DSV töötajatele kuuluvates veofirmades, kellele annab tööd DSV, on midagi keelatut või ebasobivat.

"Me arvame endiselt, et see ärimudel on meie edu pant," ütleb DSV Transpordi juht Jaan Lepp. „Just see on üks põhjuseid, miks me oleme üks edukamaid rahvusvahelisi ekspedeerimisfirmasid Eesti turul.“ Lepp ütleb, et ebatavalise ärimudeli autor oli aastaid tagasi tema ise (Lepp oli DSV Transpordi ning nende eelkäijate DFSD ja Svex ainus juhatuse liige aastani 2007).

1991. aastal asutas ta koos oma Rootsi sõbraga autofirma Svex Eesti. 1995. aastaks oli ettevõte juba sedavõrd suur, et nad otsustasid kogu autopargi töötajatele maha müüa.
„Kes jagab aktsiaid, kes optsioone, meie müüsime töötajatele autod. Sealt kõik alguse saigi,“ ütleb ta. Neli aastat hiljem, 1999. aastal ostis Svexi ära Taani firma DSV.

Lepp ütleb, et Taani omanikud olid alguses sellist ärimudelit kuuldes natuke tõrksad, sest Lääne Euroopas on avalik arvamus selle vastu. Samas ei muudetud siinset süsteemi ning Eesti jäigi ainsaks riigiks DSV kontsernis, kus alltöövõtjatena tegutsevaid töötajate ettevõtteid aktsepteeritakse.
„Eks see on tundlik teema,“ nõustub Lepp. Ta ütleb, et just seetõttu tehti ettevõttes 2009. aasta alguses Ernst&Young-i poolt spetsiaalne uurimus „Ülevaade ettevõtte pettuseriskidest“, kus analüüsiti ja kontrolliti erinevate meetoditega nii töötajaid kui ka nende tegemisi.

„Väga meeldiv oli lugeda kokkuvõtet, kus ei avastatud ühtegi kuritarvitust ja ettevõtte võimalik pettuserisk hinnati madalaks,“ ütleb Lepp.
Nüüd on siiski aga kontserni peakontoris Taanis otsustatud, et Eestis siiani toiminud süsteem tuleb lõpetada.

„Et DSV on kasvanud sedavõrd suureks kontserniks, siis väga palju isiklikke lähenemisi ettevõtte ärimudelisse ei mahu ning seda vähem saavad omanikud aktsepteerida taolisi erisusi ning neid juhtida,“ ütles Lepp.

„Me jõudsime ühisele arusaamisele ja nii on omanikud otsustanud, et selle aasta lõpuks DSV Transport lõpetab taolise ärimudeli ning töötajatel on valida, kas nad on edasi DSV Transpordi palgal või lähevad eraettevõtlusesse,“ lisas ta.
Lepp lisab, et pensionipõlves plaanib ta samal teemal kirjutada raamatu, kui positiivsest näitest ettevõtte juhtimisel.

Ta lisab, et Ricardo Semleri raamatut „Ketser“ lugedes oli tal nii mõneski kohas äratundmisrõõmu, et veidi ebatraditsioonilises koostöös oma meeskonnaga on võimalik saavutada uskumatult häid tulemusi ja et kõik ebatavaline pole vale ja paha.

„Olin siis ja olen ka nüüd veidike uhke, et süsteem on nii hästi toiminud ja koos oma meeskonnaga oleme loonud Eesti suurima ekspedeerimisfirma, mis suudab pakkuda häid töötingimusi oma töötajatele, maksta omanikele meie tegevusvaldkonna suurimaid dividende ja kindlasti oleme ka oma valdkonna suurimad maksumaksjad,“ räägib Lepp.

KOMMENTAAR

Leian, et see pole õige
Meie oleme oma ettevõtte sees sellisest tegevusest rääkinud nii, et see pole meie firmas oodatud. Sellist tegevust meie omanikfirma Prantsuse Post ei aktsepteeri. Ma leian, et siin on tegemist huvide konfliktiga. Pole võimalik ühise laua taga läbi rääkida õiglaseid tingimusi kliendile. Leian, et selline tegevus ei ole õige.

Tarmo Tael, DPD Eesti juht

Osale arutelus

  • Kadri Jakobson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1264223
Brasiilia reaal BRL 4,22 -0.028403
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051148
Filipiinide peeso PHP 59,01 0.2565279
Hiina jüaan CNY 7,62 0.0499022
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.017984
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0.0562485
India ruupia INR 80,55 0.0907069
Indoneesia ruupia IDR 15941,23 0.2046683
Islandi kroon ISK 135,55 0.1107829
Jaapani jeen JPY 125,55 -0.0716332
Kanada dollar CAD 1,49 0.0602692
LAV rand ZAR 15,90 0.0950834
Lõuna-Korea vonn KRW 1275,64 0.28301
Malaysia ringgit MYR 4,61 0.1758385
Mehhiko peeso MXN 21,80 0.1129523
Norra kroon NOK 9,75 0.0996282
Poola slott PLN 4,33 0.0300286
Rootsi kroon SEK 10,56 -0.0151449
Rumeenia leu RON 4,75 0.0147396
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0783341
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.1497006
Šveitsi frank CHF 1,13 0.026448
Taani kroon DKK 7,46 0.0214503
Tai baht THB 35,27 0.1229094
Tšehhi kroon CZK 25,64 -0.0311915
Türgi liir TRY 6,04 0.2588352
Ukraina grivna UAH 30,64 0.0264427
Ungari forint HUF 317,03 0.0252406
USA dollar USD 1,13 0.0264667
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.1573278
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0618123
Vene rubla RUB 74,43 0.0145119

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019