Autor: Rivo Sarapik • 23. august 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tael: Leedu pakivedajad püüavad Eesti turule tulla

Erafirmadest Eestis kullerivedude turgu juhtiva DPD Eesti juhi Tarmo Taeli hinnangul püüavad Leedu pakivedajad Eesti turule siseneda. "Kuni nende firmade enda läbipaistvus on õhuke ning depoode ja jaotusvõrgustik on kasin, siis minu hinnangul on neil Eesti klientide usaldust võita väga raske."

DPD Eesti AS teenis mullu 95 mln kroonise käibe juures 3,5 mln krooni ärikasumit, näitajad kahanesid viiendiku võrra. Aastaga veetud saadetiste arv kahanes 17% võrra.

Jõudsite käibes eelmisel aastal 2007. aasta tasemele. Kuidas tulemust hindad? 

Tuleb tunnistada, et 2009. aastal olla 2007 aasta tasemel nõudis kogu meeskonnalt suuremat pingutust võrreldes 2007. aastaga. Selles valguses hindan tulemust kõrgelt.

Mis teenuste väiksem kasutamine tõi kahanemise? Millega selgitada turu keskmise kahanemise (Konkurentsiameti aruande kohaselt kahanes posti- ja pakivedu mullu 17,6%) ületamist?

Peamiselt mõjutasid pakiveo mahtusid üldine tarbimise vähenemine. Kui poest kaupa ostetakse märkimisväärselt vähem, vähenevad ka veomahud ehk kõige enam kahanesid firmalt-firmale pakiveoveo mahud. Samal ajal firmalt-eraisikul ning rahusvahelised pakiveo mahud näitasid korralikku kasvujoont.

Kasumlikkus samas kahanes proportsionaalselt vähem kui käive. Mida selle saavutamiseks tegite?

DPD Eesti puhul on peamiseks põhjuseks tööprotsesside efektiivsuse tõstmine läbi infotehnoloogiliste lahenuste, koolituste ja tõsiasja, et vähematel inimestel tuli ära teha varasemaga võrreldes enam tööd. Lisaks erinevate toodete ja veosuundade erinev kasumlikkus, mis seda vahekorda mõjutas. Loomulikult püüdsime rohkem suunata oma ressursse nendele toodetele ja suundadele, mille tootlikus oli kõrgem.

Mida planeerite jooksva aasta eelarves käibeks-kasumiks? Milliseid tulemusi näitavad esimesed 7,5 kuud?

Vastavalt emafirma poolt kehtestatud reeglitele ei jaga DPD ettevõtted jooksva aasta kasumi ja käibe numbreid ega prognoose. Sisemaised kui rahvusvahelised pakiveomahud on näidanud sellel aastal tublit kasvu. Usun, et DPD kasvab teistest pakiveo turu tegijatest selgelt kiiremini. Meil on arvestava hulga klientide mandaat panustada kaasaegsesse ning arenevasse kullerteenusesse.

Kasvatasite müüki Soomes ja uue riigina ka Rootsis. Mis selle taga on?

Tegemist on Eesti suurimate kaubanduspartneritega, millest tulenevalt ekspordi elavnemine mõjutas ka meid. Lisaks varasemalt konsolideeritud täis- ja osakoormad on taas osaliselt liikumas pakkidena, et pakkuda kauba saajatele paremat ja paindlikumat teenust (kiirus, tarnesagedus).

Vedajatelt ja ekspedeerijatelt on taas optimisminoote lähikuudeks ja aasta lõpuni kuulda. Millest DPD tegevuses lähtub?

Meie kliendid on võrdlemisi optimistlikult meelestatud ja see sisendab positiivsust ka meile lähikuude suhtes. Kindlasti tuleb aga väga hea tulemuse nimel kõvasti pingutada.

Kiirkullerpostiteenuste turuosad ja -liidrid mullu püsisid (Eesti Post ja DPD). Kas selle sektori turg on välja kujunenud või paigas või näed siin mingeid muutuseid tulemas?

Tõsi, liidrid kiirkuller postiteenuste hoidsid oma positsioone. Kuidas positsioonid jagunevad? Tänaseks on väga paljud suurte firmalt-firmale pakiveo mahtudega ettevõtted, aga märkimisväärne arv ka väikefirmasid, usaldanud koostöö just DPD ning tänu sellele on meie hinnangul DPD arenenud firmalt-firmale segmendi selgeks liidriks ja juhtivaks tegijaks nii eestisisesel kui ka rahvusvahelisel pakiveo suunal.

Eesti Post domineerib veel firmalt-eraisikule pakiveo mahtusid. Arvestatavaks tegijaks on kasvanud SmartPost, nende turunishi osa võib tulevikus moodustada hinnanguliselt kuni komandiku kogu eraisikule suunatud pakiveo mahust.

Arvestatav konkurents pakiveoturul kindlasti jätkub. Eesti pakiveo turule püüavad siseneda paar Leedu taustaga väikefirmad, aga seni kuni nende firmade enda läbipaistvus on õhuke ning depoode ja jaotusvõrgustik on kasin, siis minu hinnangul on neil Eesti klientide usaldust võita väga raske.

Millised on DPD Eesti jooksva aasta märksõnad või olulisemad teemad?

Toon välja neli olulisemat:

-  hoida ning arendada kõrget kliendilojaalsust.

-  panustada tööprotsesside ning töötajate efektiivsuse tõstmisse;

-  DPD panustab jätkuvalt nii eestisisese kui ka rahvusvahelise jaotusvõrgustiku ning Online teenuste arendamisse.

-  ehkki viimase aastaga on meie firmalt-eraisikule mahud on juba mitmekordistunud, jätkame kindlasti sellesse panustamist. Turul on veel katmata nišše, milles näeme lähitulevikus avestatavaid võimalusi ja millesse plaanime senisest enam panustada.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077