Autor: Siim Sultson • 9. aprill 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

DPD Eesti käive kahanes, välispakivedu kasvas

Võrreldes 2008. aastaga, 2009. aastal kahanesid kullerfirma DPD Eesti AS-i käive ja kogu pakivedu pea viiendiku. Samas mahus aga paisus rahvusvaheline pakivedu, teatab firma.

Ettevõtte kogukäive moodustas 97 miljonit krooni, mis on 20% väiksem kui sellele eelnenud aastal. Samuti langes pakkide arv – käsitletud pakkide koguarv oli eelmisel aastal 1,56 miljonit, mis on 17% madalam kui 2008. aastal. Samas rahvusvaheliste saadetiste arv kasvas üle 20%.

DPD Eesti tegevjuhi Tarmo Taela sõnul mõjutas üldine majanduskliima ja -langus 2009. aastal pakiveoturgu ning selle kasvutempo taandumist tervikuna.

„Langus oli tingitud peamiselt sisetarbimise vähenemisest ning pidev siseriiklikult saadetud mahtude langus toimus kõigis segmentides. Seevastu rahvusvaheliselt kasvasid pakiveomahud üle 20% võrra,“ ütles Tael iseloomustades 2009 aastat.

„Siinkohal tahangi tänada kõiki meie kliente (keda on üle 3000), kes on usaldanud oma pakkide veo DPD hoolde,“ lisas Tael.

Vähenevad kaubamahud ja konkurents ajendavad kullerettevõtteid vaatama üle oma senised transpordisüsteemid ning leidma lahendusi kompenseerimaks langustrendi – seda uutesse segmentidesse sisenemise ning kliendiportfelli täiendamisega.

„Just nendel põhjustel on hea aeg uute teenuste, toodete ja projektide ellurakendamiseks,“ ütles Tael. 2009 aasta tõi ettevõttele arendusi, mis olid seotud uute teenuste ja toodetega, aidates tõsta ettevõtte sisemist efektiivsust, mis langevate mahtude tingimustes oli oluline.

„Nagu keerulistel aegadel ikka, on peamiseks kriteeriumiks projekti ellu kutsumisel võimalikult kiire tulemus, mida on võimalik saavutada lisasaadetiste või efektiivsuse näol,“ selgitab Tael.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077