Miks on kaubarong inimesest tähtsam?

Miks eelistati pühapäevases äikesetormis kaubaronge inimestele ning miks ei pandud rohkem busse raudteejaamades asjatult oodanud inimesi koju vedama?

Pühapäeva õhtul ja öösel terve Eesti haaranud äikesetorm riivas nii mõnegi õiglustunnet. Rongiliiklus Tartu-Tallinn lõigul peatati, liikusid vaid kaubarongid ja üks pimedate vagunitega sõidurong.

Viibisin ise musta ja elektrist säriseva äikesetormi ajal Tapa raudteejaama platvormil, kus ootas paras punt inimesi rongi, et sõita Tapalt Tallinnasse või Tartusse. Äikesetormist pole mõtet siinkohal pikemalt rääkida, see oli laastav ja üks suuremaid, mida viimasel ajal nähtud. Pärast tormi õnnelikku üleelamist ootasid inimesed pikisilmi rongi. Mõni väiksem laps nuttis ja paljudel meestel olid sigaretid närviliselt hambus. Kuna Tapa raudteejaama hoone pole inimestele avatud, pole peale väikese ooteputka perroonil inimestel tuulevarju eriti kuskilt mujalt otsida.

Ajas ikka närvi küll. Ootad, helistad infonumbritele ja ootad ja ootad... See ootamine ja infosulg, millesse inimesed jäeti, oli masendav. Lõpuks kuulis üks preili oma tuttava tuttava käest, et Tartu-Tallinn rong seisab kuskil teel Tapale ja heal juhul tunni aja pärast hakkab liikuma. Möödus tund ja teinegi, kuid rongist ja infost polnud kippu-kõppu. Pärast korduvat raudteeinfonumbri valimist – mis pole ka teab mis odav meelelahutus –, õnnestus klienditeenindajalt välja pigistada, et rongid täna enam ei sõidagi, kuid inimesed ei pea muretsema, sest kedagi ei jäeta ripakile ja buss viib kõik koju. Teatasin „rõõmsa“ uudise ka kaaskannatajaile, aga ega see kedagi rõõmsamaks küll ei teinud.

Kuid teadmine, et buss ikka tuleb, oli sel hetkel ühe Tapa lähedal oma vana ja haiget ema külastamas käinud naisterahva jaoks ainus mõeldav sõnum, sest tagasi minna olnuks tema jaoks liiga kauge ja muid transpordivahendeid sel kellaajal Tapalt Tallinna poole enam ka ei liikunud. Rataste ja suurte seljakottidega noormehed seadsid end koos paljude teiste inimestega nõutute nägudega bussi ootama.

Möödusid tunnid, inimesed tõusid iga võimaliku rongilaterna väljailmumise peale perroonil püsti või jooksid mõne bussi saabumise korral kõrval asuvasse bussijaama – äkki saaks kuidagi minema? Kui endiselt ei paistnud ei rongi ega bussi, asusid väsinud ja närvilised inimesed uuesti infonumbreid kütma. Paraku ei tulnud adekvaatset infot mitte kuskilt. Üritasime koos kaaskannatajatega tuvastada Tartust Tallinna poole inimesi peale korjava bussi asukohta, kuid see osutus võimatuks, sest bussijuhil polnud millegipärast mobiili kaasas ja raudteeinfo klienditeenindaja lihtsalt ei teadnud midagi.

Õues oli juba kottpime ja mõni oli tellinud endale sõbrad-sugulased autodega järele. Kel seda võimalust polnud, seisid „lootusrikkalt“ edasi. Helistasime uuesti ja uuesti infoliinile, lõpuks saime kätte ühe toreda preili, kes võttis meie numbri ja lubas info saabudes koheselt kontakti võtta. Sel hetkel oli ju lootus seegi.

Meie meelehärmiks sõitsid raudteel meist korduvalt mööda kaubarongid, vedurid ning isegi üks pimedate vagunitega reisirong. Miks see rong inimesi küll peale ei võtnud? Miks on kaubarongid olulisemad kui meie – inimesed? Miks on kellegi arvates bussiga sõita turvalisem kui rongiga? Need küsimused olid sel hetkel paljude inimeste mõtetes.

Preili infojaamast helistas poole tunni pärast ja teatas, et uudised on halvad. Buss, mis pidi meid peale võtma, ei pidavat seda siiski tegema ja sõidab otse Tallinnasse, sest rohkem kedagi peale ei mahu. Preili teatas aga, et  peagi hakkab sõitma üks rong, mis on meie juures heal juhul 45 minuti pärast, kuid võib-olla ka rohkema aja, tundide pärast.

Andsin sel hetkel alla ja lahkusin poole kahe ajal öösel rongijaamast. Ma ei tea, mis sai sellest naisterahvast, kes oma ema külastamas käis. Tean, et ratastel noormehed telkisid sisuliselt perroonil ning paljudele tulid sugulased-tuttavad autodega järele.

Saan aru, et tegemist on erandolukorraga ja raudtee üritas teha nii palju kui võimalik. Kuid tehti ikkagi näruselt vähe. Miks eelistati kaubaronge inimestele? Miks ei pandud rohkem busse inimesi koju vedama? Miks bussijuhtidel pole mobiiltelefoni, et dispetšeritele adekvaatset infot anda? Miks pole raudteejaamades korralikke ootepaviljone või ühte töötajatki, kes inimestele infot jagaks? Mis saab siis, kui tuleb tõeline orkaan? Kahju, kui meie riigis inimestest nii vähe hoolitakse.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.7711757
Brasiilia reaal BRL 4,22 -0.0710076
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0153445
Filipiinide peeso PHP 59,08 0.3618572
Hiina jüaan CNY 7,61 -0.018385
Hongkongi dollar HKD 8,89 -0.037092
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0269796
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.3595011
India ruupia INR 80,65 0.2075075
Indoneesia ruupia IDR 15931,93 0.1462096
Islandi kroon ISK 135,49 0.0664697
Jaapani jeen JPY 125,44 -0.159185
Kanada dollar CAD 1,50 0.1540213
LAV rand ZAR 15,75 -0.8192283
Lõuna-Korea vonn KRW 1274,34 0.1808119
Malaysia ringgit MYR 4,62 0.2778682
Mehhiko peeso MXN 21,78 -0.0151521
Norra kroon NOK 9,77 0.3872147
Poola slott PLN 4,33 -0.0138594
Rootsi kroon SEK 10,60 0.3076311
Rumeenia leu RON 4,75 0.0800152
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0652784
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.161216
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0705281
Taani kroon DKK 7,46 -0.0067032
Tai baht THB 35,34 0.3040092
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 6,03 0.0182512
Ukraina grivna UAH 30,60 -0.0917332
Ungari forint HUF 317,29 0.1072724
USA dollar USD 1,13 -0.0176445
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.5688007
Valgevene rubla BYN 2,42 -0.1524704
Vene rubla RUB 74,24 -0.2445527

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019