Läti lennufirma airBaltic müüs oma nime ja kaubamärgid lennufirma juhile kuuluvale ettevõttele Baltijas aviacijas sistemas, millele kuulub airBalticust 47,2%.
13 miljoni euro ehk enam kui 200 mln krooni eest müüdi nii nimi airBaltic kui kaubamärkide "airBaltic.com", "airBaltic Travel.com", "airBaltic Hotels", boonusprogrammi "Baltic Miles" ja eelmisel aastal tegevust alustanud taksofirma "Baltic Taxi" nimed, vahendas Läti majandusleht Dienaz Biznes.
Riigi, millele kuulub lennufirmast 52,6%, peaminister Valdis Dombrovskis teatas, et tehing ei ole veel heakskiitu saanud ning riik kavatseb sellele oma hinnangu anda.
Dombrovskise andmeil õigustas lennufirma juht Bertolt Flick brändimüüki võimalust lisaraha leidmist, rahahäda leevendamist tõi põhjuseks ka lennufirma asepresident Janis Vanags.
Mulluse aasta-aruande põhjal hindas lennufirma oma brändi olevat väärt 200 miljonit krooni, raha tuleb üle kanda 31. detsembriks. Lennufirma peab kaubamärgi uuele omanikule hakkama kasutamise eest tasu maksma.
Läti majandusminister Artis Kampars lubas teha kõik endast sõltuva, et tehing tühistada.
"Täna avalikuksse ette jõudnud tehing näitab, kuidas Flick toimetas enda, mitte lennufirma huvides. See tehing vähendas airBalticu kui lennufirma väärtust," kommenteeris Kampars portaalile Nozare.lv.
airBaltic teatas 2009. aasta kasumiks ligi 300 mln krooni.
Seotud lood
Läti peaminister Valdis Dombrovskis algatas Läti ajakirjanduse andmeil uurimuse, mis asjaoludel müüdi lennufirma bränd ja kaubamärgid lennufirma presidendiga seotud ettevõttele.
Läti ajakirjanduses kogub tuure uus skandaal. Kui kuu aega tagasi kerkis airBaltic kirjutamisaineks lennufirma juhi Bertolt Flicki ettevõttele müüdud nime ja kaubamärkidega, siis nüüd on põhjuseks kahtlus, et Flick laseb oma kontoriarved Läti maksumaksjal kinni maksta.
Läti lennufirma airBaltic vähemusomanik valmistub investorite meelitamiseks. airBalticu juhi ja vähemusomanik Bertolt Flicki sõnul ei ole välistatud ka lennufirma börsile minek.
Pärast Transpordi- ja sideministri Kaspars Gerhardsi kohtumist airBalticu juhtkonna ja nõukoguga eile pärastlõunal vabastati lennufirma nõukogu usalduse kaotuse tõttu ametist. Põhjuseks airBalticu nime ja kaubamärkide müük lennufirma juhiga seotud firmale.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.