• 25.06.10, 17:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Neivelt: umbes idapiir kaotab vene ärimehed ja turistid

Bank Sankt-Peterburgi Nõukogu esimees Indrek Neivelt märkis tänasel majanduskonverentsil „Tallinna roll Eesti-Vene majanduse ja transpordi suhetes“, et on viimane aeg meelitada senisest enam Eestisse idaturiste ja sealseid ärimehi.
Neivelt rääkis oma ettekandes „Loode-Venemaa ja Eesti vahelisest koostöö võimalikkusest“, et sageli me ei hooma, kui suur on Peterburi. „Ent Peterburis on väga suur turumaht, kiiresti arenev tööstus – laeva- ja autoehitus jne., oluline transpordisõlm ja üha tõusvas joones areneb turism, sealhulgas hotellimajandus,“ tõdes Neivelt.
„Enamus turiste tuleb laevadega Eestisse möödaminnes, olles teel Peterburi. Kui võrrelda näiteks põhjanaabritega, siis on Peterburis esindatud näiteks kõik suuremad Soome ettevõtted. Meie pank on Peterburis teine-kolmas pank, olukorras kus tegutseb ligikaudu 120 panka ja meil on miljon eraisikust klienti.“
 Neivelt märkis, et ta pole näinud ühtegi teist linna, kus oleks nii palju liiklusmärke, mis näitaksid suunda Tallinna poole ja see on üksnes tasuta reklaam Tallinnale. Neid on Peterburis sadu – seega inimesed teavad, et Tallinn on olemas ja tahaksid siia ka tulla,“ kõneles Neivelt. „Ent vaadates inimeste ja kaupade liikumist, on aga olukord kurb: neli korda nädalas umbes 30-kohaline lennuk, bussiühendus, aga sõiduaeg 6,5 tundi. Näiteks Riiga lendab lennuk kaks korda ja Helsingisse kolm korda päevas. Peagi saab Peterburist Helsingisse rongiga kolme tunniga. Ja autoga ei tea me kunagi, kas üle piiri saab kolme tunni või kolme päevaga. Need ongi põhjused, miks nii vähe Peterburist Eestisse turiste tuleb. Tuleb meelde võrdlus postitõldade ajaga, mil sai Peterburi kolme-nelja päevaga. Sama ajaga saab praegu ka veoautoga. Seega 200 aastaga pole kiirust juurde tulnud.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

 „Meil oleks aeg ärgata, kui tahame siia turiste. Me ei ole aken, vaid tagahoov, kus käiakse läbi tagaukse. Kui me ei tee mingeid olulisi muudatusi, siis mängime oma potentsiaali maha. Me muudkui räägime, kuid midagi ei tee,“ tõdes Neivelt. „Vene inimestele vanemad kui 35 on väga head ja helged mälestused Tallinnast, noorematele on aga Tallinn nagu mistahes teine välismaa linn. Nii võivad turistid ära kaduda, kui kohe selle nimel tegutsema ei hakata. Suurendada tuleb Narva piiripunkti läbilaskevõimet ja ka uus Narva jõe sild on vajalik. Kui tahame siia rohkem turiste ida poolt, siis tuleb need asjad kiirelt ära teha ja tegutseda.“
 
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Enimloetud

1
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
2
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
3
Uudised
  • 22.05.25, 11:35
Üle miljoni euro lennujaama automaatidest pihta pannud keskastmejuhi kaasus jätkub kohtus
4
Uudised
  • 29.05.25, 12:08
Leedu Girteka sõlmis aasta suurima veokiostutehingu
5
Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
6
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Viimased uudised

Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
Uudised
  • 30.05.25, 11:35
Vestlusring | Ökonomist: USA tollitariifide trall tuleb Eestis tarneahela juhtimisest lihtsalt välja tõsta
Iga päev tuleb uusi uudiseid ja neid võiksid töösturid jälgida
Uudised
  • 30.05.25, 11:28
Kirjade ja pakkide saatmise hind tõuseb 1. juulist
Uudised
  • 30.05.25, 11:00
Air Balticu uue tegevjuhi kohale on üle 40 huvilise 30 riigist
Ajutine tegevjuht usub, et viie aasta pärast on Air Balticu lennukipark kaks korda suurem.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
Uudised
  • 29.05.25, 15:33
Hoiatus: sotsiaalmeedias levib valeinfo juhilubade väljastamisest Eestis
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Logistikauudised esilehele