Autor: Siim Sultson • 25. juuni 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Neivelt: umbes idapiir kaotab vene ärimehed ja turistid

Bank Sankt-Peterburgi Nõukogu esimees Indrek Neivelt märkis tänasel majanduskonverentsil „Tallinna roll Eesti-Vene majanduse ja transpordi suhetes“, et on viimane aeg meelitada senisest enam Eestisse idaturiste ja sealseid ärimehi.

Neivelt rääkis oma ettekandes „Loode-Venemaa ja Eesti vahelisest koostöö võimalikkusest“, et sageli me ei hooma, kui suur on Peterburi. „Ent Peterburis on väga suur turumaht, kiiresti arenev tööstus – laeva- ja autoehitus jne., oluline transpordisõlm ja üha tõusvas joones areneb turism, sealhulgas hotellimajandus,“ tõdes Neivelt.

„Enamus turiste tuleb laevadega Eestisse möödaminnes, olles teel Peterburi. Kui võrrelda näiteks põhjanaabritega, siis on Peterburis esindatud näiteks kõik suuremad Soome ettevõtted. Meie pank on Peterburis teine-kolmas pank, olukorras kus tegutseb ligikaudu 120 panka ja meil on miljon eraisikust klienti.“

 Neivelt märkis, et ta pole näinud ühtegi teist linna, kus oleks nii palju liiklusmärke, mis näitaksid suunda Tallinna poole ja see on üksnes tasuta reklaam Tallinnale. Neid on Peterburis sadu – seega inimesed teavad, et Tallinn on olemas ja tahaksid siia ka tulla,“ kõneles Neivelt. „Ent vaadates inimeste ja kaupade liikumist, on aga olukord kurb: neli korda nädalas umbes 30-kohaline lennuk, bussiühendus, aga sõiduaeg 6,5 tundi. Näiteks Riiga lendab lennuk kaks korda ja Helsingisse kolm korda päevas. Peagi saab Peterburist Helsingisse rongiga kolme tunniga. Ja autoga ei tea me kunagi, kas üle piiri saab kolme tunni või kolme päevaga. Need ongi põhjused, miks nii vähe Peterburist Eestisse turiste tuleb. Tuleb meelde võrdlus postitõldade ajaga, mil sai Peterburi kolme-nelja päevaga. Sama ajaga saab praegu ka veoautoga. Seega 200 aastaga pole kiirust juurde tulnud.“

 „Meil oleks aeg ärgata, kui tahame siia turiste. Me ei ole aken, vaid tagahoov, kus käiakse läbi tagaukse. Kui me ei tee mingeid olulisi muudatusi, siis mängime oma potentsiaali maha. Me muudkui räägime, kuid midagi ei tee,“ tõdes Neivelt. „Vene inimestele vanemad kui 35 on väga head ja helged mälestused Tallinnast, noorematele on aga Tallinn nagu mistahes teine välismaa linn. Nii võivad turistid ära kaduda, kui kohe selle nimel tegutsema ei hakata. Suurendada tuleb Narva piiripunkti läbilaskevõimet ja ka uus Narva jõe sild on vajalik. Kui tahame siia rohkem turiste ida poolt, siis tuleb need asjad kiirelt ära teha ja tegutseda.“

 

 

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077