Rail Baltica tasuv alles Peterburi kaasamisel

Eesti Raudtee avalike suhete juhi Urmas Glase hinnangul oleks seni pelgalt poliitiline Rail Baltica majanduslikult tasuv alles Peterburi liinijupi kaasamisel.

"Rail Baltica on, nagu Juhan Parts märkis, pigem poliitiline kui majanduslikult tasuv ettevõtmine," nentis Glase. Enda ära majandada see projekt ilma riikide toetusteta ei suuda. Seda nii reisijate kui kauba osas.

On ju Eesti ikkagi raudteeveos tupik. Isegi, kui raudteed pikendada praamiveo või isegi tunneli abil, saab lisaks vaid 6 miljonit elanikku Soomest, kuid ikkagi jääks sellest kardetavasti väheks. Pealegi kaubavedu Lääne-Euroopaga raudteed pidi praktiliselt puudub ja seda pole lähitulevikus ka loota. "Oleme pigem ida-lääne ristumisteel, mitte põhja-lõuna ristumisteel," lisas ta.

Sestap jääbki Eesti Raudteele ikkagi selgusetusk, millele tuginevad transpordivolinik Siim Kallase andmed, et idavedu on kaduv. "Meie andmed seda ei näita. Päris kindlasti ida kaubavedu ära ei kuiva. Ust-Luga mõjul küll väheneb, kuid ikkagi jääb," sõnas Glase.

Seega on Eesti Raudtee hinnangul orientatsioon Vene turule konteinerveo ja toorainete veo osas loomulik ja sama puudutab ka Kesk-Aasiat. "See on mahtude poolest jumekam, kui muu suund."

Niisamuti oleks Rail Baltica majanduslikult jumekam, kui sellega liituks ka Peterburi suund. Glase sõnul on venelastel Rail Baltica vastu huvi, tingimusel, et rööpalaius 1520 säilib, siis saaks liini Peterburi-Tallinn-Varssavi. On ju Peterburis ning selle ümbruses üsna arvestatav elanikkond ning lisaks on Venemaal rongisõidu komme juurdunum. "Kui Go-Rail saab majanduslikult hakkama Tallinn-Moskva liinil, siis tasuks Peterburi kaasamisele Rail Balticasse mõelda," soovitas Glase.

Liiatigi on ju Eesti raudteed peale sellel suvel lõppevat Tallinn-Tapa raudteelõigu remonti vabalt sõidetavad kiirusel 120 km/h. "Rail Baltic on meil tehniliselt olemas."

 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.239672
Brasiilia reaal BRL 4,21 -0.2367592
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,10 -0.1672382
Hiina jüaan CNY 7,66 0.1516261
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.3042562
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.018888
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.3106122
India ruupia INR 80,85 0.1796667
Indoneesia ruupia IDR 15987,41 0.2349854
Islandi kroon ISK 135,52 -0.1179245
Jaapani jeen JPY 125,47 0.3198209
Kanada dollar CAD 1,50 0.0601162
LAV rand ZAR 15,90 -0.3672922
Lõuna-Korea vonn KRW 1272,13 -0.010218
Malaysia ringgit MYR 4,63 0.2165862
Mehhiko peeso MXN 21,71 -0.1843263
Norra kroon NOK 9,71 -0.2414317
Poola slott PLN 4,33 0.0346612
Rootsi kroon SEK 10,55 0.8114618
Rumeenia leu RON 4,74 0.0210886
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0195593
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.8230453
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0616523
Taani kroon DKK 7,46 0.0053621
Tai baht THB 35,28 0.0025509
Tšehhi kroon CZK 25,67 -0.171133
Türgi liir TRY 5,99 -0.0733982
Ukraina grivna UAH 30,73 0.4008389
Ungari forint HUF 317,00 -0.201486
USA dollar USD 1,13 0.3095428
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 -0.1877877
Valgevene rubla BYN 2,43 -0.2010504
Vene rubla RUB 74,57 -0.368877

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019