• 08.06.10, 16:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rail Baltica tasuv alles Peterburi kaasamisel

Eesti Raudtee avalike suhete juhi Urmas Glase hinnangul oleks seni pelgalt poliitiline Rail Baltica majanduslikult tasuv alles Peterburi liinijupi kaasamisel.
"Rail Baltica on, nagu Juhan Parts märkis, pigem poliitiline kui majanduslikult tasuv ettevõtmine," nentis Glase. Enda ära majandada see projekt ilma riikide toetusteta ei suuda. Seda nii reisijate kui kauba osas.
On ju Eesti ikkagi raudteeveos tupik. Isegi, kui raudteed pikendada praamiveo või isegi tunneli abil, saab lisaks vaid 6 miljonit elanikku Soomest, kuid ikkagi jääks sellest kardetavasti väheks. Pealegi kaubavedu Lääne-Euroopaga raudteed pidi praktiliselt puudub ja seda pole lähitulevikus ka loota. "Oleme pigem ida-lääne ristumisteel, mitte põhja-lõuna ristumisteel," lisas ta.
Sestap jääbki Eesti Raudteele ikkagi selgusetusk, millele tuginevad transpordivolinik Siim Kallase andmed, et idavedu on kaduv. "Meie andmed seda ei näita. Päris kindlasti ida kaubavedu ära ei kuiva. Ust-Luga mõjul küll väheneb, kuid ikkagi jääb," sõnas Glase.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seega on Eesti Raudtee hinnangul orientatsioon Vene turule konteinerveo ja toorainete veo osas loomulik ja sama puudutab ka Kesk-Aasiat. "See on mahtude poolest jumekam, kui muu suund."
Niisamuti oleks Rail Baltica majanduslikult jumekam, kui sellega liituks ka Peterburi suund. Glase sõnul on venelastel Rail Baltica vastu huvi, tingimusel, et rööpalaius 1520 säilib, siis saaks liini Peterburi-Tallinn-Varssavi. On ju Peterburis ning selle ümbruses üsna arvestatav elanikkond ning lisaks on Venemaal rongisõidu komme juurdunum. "Kui Go-Rail saab majanduslikult hakkama Tallinn-Moskva liinil, siis tasuks Peterburi kaasamisele Rail Balticasse mõelda," soovitas Glase.
Liiatigi on ju Eesti raudteed peale sellel suvel lõppevat Tallinn-Tapa raudteelõigu remonti vabalt sõidetavad kiirusel 120 km/h. "Rail Baltic on meil tehniliselt olemas."
 
 

Seotud lood

Uudised
  • 08.06.10, 18:50
Rail Baltica sai tuule tiibadesse
Täna ja homme Zaragozas toimuvatel üleeuroopalise transpordivõrgustiku (TEN-T) päevadel allkirjastasid ELi liikmesriigid ning komisjoni asepresident Siim Kallas ja TEN-T koordinaator Pavel Telicka vastastikuse mõistmise memorandumi, millega kiideti heaks Rail Baltica projekt.
Uudised
  • 11.06.10, 11:10
Eesti Rail Baltica osas priimus
Teisipäeval ja kolmapäeval Zaragozas toimunud euroliidu transpordiministrite kohtumisel ilmnes, et Rail Balticat on enim arendanud Eesti, teatab Logistics Finland.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele