Eesti Raudtee avalike suhete juhi Urmas Glase hinnangul oleks seni pelgalt poliitiline Rail Baltica majanduslikult tasuv alles Peterburi liinijupi kaasamisel.
"Rail Baltica on, nagu Juhan Parts märkis, pigem poliitiline kui majanduslikult tasuv ettevõtmine," nentis Glase. Enda ära majandada see projekt ilma riikide toetusteta ei suuda. Seda nii reisijate kui kauba osas.
On ju Eesti ikkagi raudteeveos tupik. Isegi, kui raudteed pikendada praamiveo või isegi tunneli abil, saab lisaks vaid 6 miljonit elanikku Soomest, kuid ikkagi jääks sellest kardetavasti väheks. Pealegi kaubavedu Lääne-Euroopaga raudteed pidi praktiliselt puudub ja seda pole lähitulevikus ka loota. "Oleme pigem ida-lääne ristumisteel, mitte põhja-lõuna ristumisteel," lisas ta.
Sestap jääbki Eesti Raudteele ikkagi selgusetusk, millele tuginevad transpordivolinik Siim Kallase andmed, et idavedu on kaduv. "Meie andmed seda ei näita. Päris kindlasti ida kaubavedu ära ei kuiva. Ust-Luga mõjul küll väheneb, kuid ikkagi jääb," sõnas Glase.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seega on Eesti Raudtee hinnangul orientatsioon Vene turule konteinerveo ja toorainete veo osas loomulik ja sama puudutab ka Kesk-Aasiat. "See on mahtude poolest jumekam, kui muu suund."
Niisamuti oleks Rail Baltica majanduslikult jumekam, kui sellega liituks ka Peterburi suund. Glase sõnul on venelastel Rail Baltica vastu huvi, tingimusel, et rööpalaius 1520 säilib, siis saaks liini Peterburi-Tallinn-Varssavi. On ju Peterburis ning selle ümbruses üsna arvestatav elanikkond ning lisaks on Venemaal rongisõidu komme juurdunum. "Kui Go-Rail saab majanduslikult hakkama Tallinn-Moskva liinil, siis tasuks Peterburi kaasamisele Rail Balticasse mõelda," soovitas Glase.
Liiatigi on ju Eesti raudteed peale sellel suvel lõppevat Tallinn-Tapa raudteelõigu remonti vabalt sõidetavad kiirusel 120 km/h. "Rail Baltic on meil tehniliselt olemas."
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Täna ja homme Zaragozas toimuvatel üleeuroopalise transpordivõrgustiku (TEN-T) päevadel allkirjastasid ELi liikmesriigid ning komisjoni asepresident Siim Kallas ja TEN-T koordinaator Pavel Telicka vastastikuse mõistmise memorandumi, millega kiideti heaks Rail Baltica projekt.
Teisipäeval ja kolmapäeval Zaragozas toimunud euroliidu transpordiministrite kohtumisel ilmnes, et Rail Balticat on enim arendanud Eesti, teatab Logistics Finland.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.