Favora tanklaketti haldava AS Johnny tegevjuht Heiki Paarop leidis, et + või - 1,5 krooni kütuse jaemüügiliitri kohta nõudlust eriti ei muuda.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sarnaselt teistegi kütusemüüjatega, sai ka Favora tanklaketist uuritud, mis võiks sel suvel ja ka aastal saada Eestis müüdava jaekütuse hinnast.
Kui palju võiks Teie hinnangul kütuse jaemüügi hind sellel suvel tõusta?
Kas ja millal ületab bensiiniliitri hind jaemüügis 20 krooni piiri?
Millal võiks saabuda diislikütuse jaemüügis 20 krooni piir?
"Kahjuks ei suuda teid eriti aidata. Olen väikese ettevõtte tähtsusetu juht, Teie aga palute mult vastuseid küsimustele, millele ei suuda üheseid vastuseid anda isegi mitte kõige prestiižemata analüüsimajade tippanalüütikud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Viimase viie päevaga (21.05 - toim.) on toornafta hind kukkunud umbes 75 dollarilt umbes 70 dollarini, mida hetkel, kui ennustatakse maailmamajanduse taastumist, ei osanud mina küll ette näha.
Veelgi keerulisem on väikese tanklaketi juhina ennustada kohaliku turu mootorikütuste hinna liikumist, mis lisaks toornafta hinnast sõltub suuremate maaletoojate kaubavoogudest, siseturu nõudlusest ja veel millestki," kõlas vastus.
Mis võiksid olla tõusutegurid (EL majanduse käekäik, dollari-euro suhe, toornafta hind + meie aktsiisid)?
"Ühes olen siiski kindel, et tasakaaluhind kujuneb nõudluskõvera ja pakkumisekõvera lõikepunktis.
Usun ka, et analoogselt eelmiste suvedega tuleb ka sellel suvel mõningane nõudluse sessioone kasv. Kuna mootorikütus on suhteliselt väikese hinnaelastsusega kaup, siis usun, et +-1,5 krooni jaehindades nõudlust märkimisväärselt ei mõjuta."
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
AS Eesti Statoili peadirektor Helle Kirs-Toiger kütusehinna langemist tõenäoliseks ei pea, pigem läheb vastupidi.
Alates aprilli lõpust on naftabarreli hind langenud üle 10 dollari kaliibris, mis on selle aasta suurim kukkumine, ilmneb Oil-Price´i andmetest.
Euro Oil AS juhataja Arno Hirtentreu ei usu, et lähiajal võiks mootorikütus jaemüügis kallineda.
Neste Eesti peadirektor Ivar Kohv sõnas, et mootoribensiini ja mootori diislikütusehinda kujundavad sisseostuhind ja konkurents.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.