Autor: Siim Sultson • 24. mai 2010

Favora: kütusehind suuremate maaletoojate nägu

Favora tanklaketti haldava AS Johnny tegevjuht Heiki Paarop leidis, et + või - 1,5 krooni kütuse jaemüügiliitri kohta nõudlust eriti ei muuda.

 

 

 

Sarnaselt teistegi kütusemüüjatega, sai ka Favora tanklaketist uuritud, mis võiks sel suvel ja ka aastal saada Eestis müüdava jaekütuse hinnast.

Kui palju võiks Teie hinnangul kütuse jaemüügi hind sellel suvel tõusta?

Kas ja millal ületab bensiiniliitri hind jaemüügis 20 krooni piiri?

Millal võiks saabuda diislikütuse jaemüügis 20 krooni piir?

"Kahjuks ei suuda teid eriti aidata. Olen väikese ettevõtte tähtsusetu juht, Teie aga palute mult vastuseid küsimustele, millele ei suuda üheseid vastuseid anda isegi mitte kõige prestiižemata analüüsimajade tippanalüütikud.

Viimase viie päevaga (21.05 - toim.) on toornafta hind kukkunud umbes 75 dollarilt umbes 70 dollarini, mida hetkel, kui ennustatakse maailmamajanduse taastumist, ei osanud mina küll ette näha.

Veelgi keerulisem on väikese tanklaketi juhina ennustada kohaliku turu mootorikütuste hinna liikumist, mis lisaks toornafta hinnast sõltub suuremate maaletoojate kaubavoogudest, siseturu nõudlusest ja veel millestki," kõlas vastus.

Mis võiksid olla tõusutegurid (EL majanduse käekäik, dollari-euro suhe, toornafta hind + meie aktsiisid)? 

"Ühes olen siiski kindel, et tasakaaluhind kujuneb nõudluskõvera ja pakkumisekõvera lõikepunktis.

Usun ka, et analoogselt eelmiste suvedega tuleb ka sellel suvel mõningane nõudluse sessioone kasv. Kuna mootorikütus on suhteliselt väikese hinnaelastsusega kaup, siis usun, et +-1,5 krooni jaehindades nõudlust märkimisväärselt ei mõjuta."

 

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077