Sillamäe Sadama nõukogu esimees Tiit Vähi leiab enne homme algavat transiidikonverentsi Transestonia 2010, et viimase aasta jooksul on transiiti mõjutavates Eesti ja Venemaa vahelistes suhetes tehtud esimesed sammud paremuse poole.
Aasta tagasi toimunud Transestonia konverentsil sõnastati vajadus ehitada riiklikul tasandil üles pragmaatilisemad suhted Venemaaga. Tiit Vähi ütleb, et esimesi sammukesi Eesti poolt selles suunas ongi tunda.
Ta tõstab esile Vabariigi Presidendi ja majandusministri osalemise rahvusvahelisel konverentsil 1520, presidendi osalemise 9. mai pidustustel Moskvas ja vähenenud Moskva suunalise negatiivse retoorika.
Ka vastaspoolelt on hakanud Vähi hinnangul puhuma pisut soojemad tuuled – Venemaa Raudtee korraldas Tallinnas 1520 raudteekonverentsi, septembris toimub ICIE konverents Tallinnas, koostöös Pihkva obalstiga toimus Räpinas logistika ja transiidikonverents. „Näib, et Moskvalgi on tekkinud tõsiseimaid teemasid, kui elu Eestis,“ lausub Vähi.
Ta lisab siiski, et toimuvat ei saa veel kindlasti nimetada kevadeks Eesti ja Venemaa suhetes, kuid teatav pragmatism hakkab tema sõnul tekkima. Uue ja huvitava dimensiooni kahe riigi vahelisse suhtlusse toob Vähi väitel ka uus välispoliitika doktriin, mida praegu Moskvas ette valmistatakse.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium teatas omaltpoolt, et viimase aasta jooksul on tööalane suhtlus Venemaa kolleegidega muutunud oluliselt tihedamaks ja 26.-27. maiks on kavandatud ka majandus- ja kommunikatsiooniministri Juhan Partsi kohtumine Venemaa transpordiministri Igor Levitiniga.
Eesti transiidisektori arvamusliidrite hinnanguid aasta jooksul transpordi- ja logistikasektoris toimunud arengutele loe Äripäeva maikuu infolehest Transport ja Logistika.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.