Rootsi Transpordiagentuur andis märtsi lõpus SASile esimese lennufirmana õiguse kasutada Stockholmi Arlanda lennuväljal „kurvmaandumisi“ lennukitüübiga Boeing 737NG, teatas SAS.
„Kurvmaandumine“ tähendab maandumist GPS-seadme abil (RNP AR) traditsioonilise instrument- maandumisseadme asemel (ILS). Arlanda lennuväljal teeb lennuk kolmandal maandumisrajal enne maandumist S-kujulise kurvi. Uus tehnika võimaldab madalama müratasemega maandumist, mis on lennujaamade üks suuremaid probleeme. Kurvmaandumise tehnikat on arendatud aastast 2004 koostöös SASi ja Rootsi lennujuhtimiskeskuse LFV vahel ning seni on tehnikat testitud simulaatoris ning väiksemal määral ka praktikas.
SAS on esimene Euroopa lennufirma, kellele on antud volitus maandumistehnikat kommertslendudel praktiseerida. „Kurvmaandumise ning roheliste maandumiste kombineerimine võimaldab meil kahjulikke heitgaase veelgi vähendada,“ sõnab Lars Andersen Resare, SASi direktor keskkonna alal.
Alates aastast 2000 on SAS pannud suurt rõhku roheliste maandumiste kasutamisele, kus maandumisel ei kasutata mootorite täisressurssi. Seni on rohelistel maandumistel kasutatud traditsioonilist instrument-maandumist (ILS), mida on tulevikus võimalik asendada RNP AR-ga. Uue tehnoloogia kasutamisega saab lennutrajektoori lühendada, millega kaasneb väikesem kütusekulu ning heitgaaside väiksem eraldumine.
Artikkel jätkub pärast reklaami
“Arlanda lennujaama ning ümbritsevate jaoks on tegu väga positiivse muutusega. Peame lennujaama operaatorina koostöös lennuliikluse kontrolliga looma võimaluse kasutada mõlemat – nii rohelist – kui kurvmaandumist rohkematel Arlanda maandumisradadel,“ kommenteeris Jan Lindqvist, Rootsi lennujaamu haldava Swedavia infojuht.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.