Võrreldes 2009. aastaga, käis Venemaal raudtee kaubavedu alla üle kümnendiku, teatab Transport Weekly.
Kui 2008. aastal veeti mööda Venemaa raudteeid 1,300 miljardit tonni kaupa, siis 2009. aastal 1,108 miljardit tonni ehk 15% vähem.
Tonnkilomeetrites toimus taandumine 11,8% ehk tasemelt 2,110 miljardit tasemele1,866 miljardit.
Seega vajus Venemaal raudtee kaubavedu 2005. aasta tasemele ja mass-pikkuse kategoorias koguni 2003. aasta tasemele.
Suurima taande tegi ehitusmaterjalide vedu, mis kahanes 2009. aastal, võrreldes 2008. aastaga 35%. Metallijäätmete vedu kahanes 32,6%. Väikseim langeja-kaubagrupp oli nafta ja naftatooted (-1,8%), teravilja- ja tervaviljasaaduste vedu (-6,1%), samuti raua- ja rauamaakide vedu (-6,7%).
Ehkki raudteevedudes on endiselt jäme ots riikliku Vene Raudtee käes, kahaneb selle osatähtsus üldises raudteeveos: 2008. aastal oli see 52%, 2009. aastal 32%. Põhiline osatähtsuse kahanemise põhjus oli firma tütarettevõttes Vedu Üks. 2010. aastal käivitatakse ka Vedu Kaks.
2009. aastal oli Venemaa rongikoosseisudest erasektori käes 37%, kogu raudteeinfrastruktuurist oli erasektori käes 44%. Ühtekokku on Venemaal rongikoosseisude omanikke 2 200. Kogu raudteeveeremi suuruseks hinnatakse üle miljoni ühiku.
2009. aastal kerkisisd Venemaal raudteeveo tariifid 10,6%.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.