Autor: Siim Sultson • 12. märts 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Soomes treilerite puudus

Soome sadamatööliste streik on põhjustanud treilerite põua, teatab Kauppalehti.

Helsingi firma Tiger Transi tegevjuhi Jussi Luukkose sõnul suunduvad nüüd veoautod Balti riikidesse ja Saksamaale. Sadamatööliste streigi tõttu on autoveofirmad sunnitud saatma oma täislastis autod praamidele. Samas on pudelikaelaks kujunendud see, et treilerhaagiste ette ei leidu piisavalt vedukautosid. See omakorda kahandab vedude võimsust.

Luukkose sõnul võtaksid veofirmad nüüd käiku lisaks sadu veoautosid. "Nõudmine treilerhaagiste vedukite järele on kasvanud enneolematult kõrgeks. Viime autodega Soomest kaupa Eestisse ja Saksmaale, millede sadamtest autod jätkavad oma teed. Meil on pea kogu veerem käigus," seletas Luukkonen.

Kriisi muudab raskemaks ka asjaolu, et sama veoauto peab sama treilerhaagise ka saabumissadamas välja tarima. Näiteks kehtib see Travemünde Sadama kohta. Varem aga toimetas Soome treilerhaagise Saksamaal edasi Saksa veoauto.

Näiteks Kouhial on 30 veoautot ja kõik on sõidus Saksamaal. Seejärel saabvuvad masinad uue lasti järele. "Kaup tuleb saada liikvele suurtes kogustes, kuid see nõuab suurt autoparki," lisas firma tegevjuht Jyrki Kouhia.

Näiteks kasutavad vedukautosid treilerhaagiste liigutamiseks Schenker ja Kühne+Nagel. Sajad perefirmad toimetavadki ühe-.kahe vedukautoga. Nüüd aga on neil toimetamist üle pea.

Vähe sellest, nüüd on Soomesse tulnud ka sakslaste autod. Näiteks Saksa Lehnkering Logistics veab treileritega terasrulle ja muid terastooteid Soome ja Saksamaa vahel. Firma Soome poolne tegevjuht Vesa Ahlsted  sõnas, et juba ongi Saksamaalt tulnud veoautosid Soome kriisi nö lahendama. Samas on tema seletusel autopraamidel ka autode kohti piiratud arv.

Treilerite kohtade arvu praamidel on vähendanud ka see, et Hollandi Transfennica peatas vastuseks streigile oma laevaliikluse Soomega. Nüüd askeldab Soome ja Saksamaa vahel Itaalia Grimaldile kuuluv Finnlines.

Teistpidi on sadamatööliste streik toonud Soomesse sadu välismaiseid vedukautosid. Need aga veavad kaupa, mis Soomesse saabub.

Sadamatööliste streigi tõttu on peatunud autokoormate käitlemine Hango Sadamas. Siingi siirduvad laevadele täislastis autod ja autopraamid täituvad treileritest seda kiiremini, mida kauem streik jätkub.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077