• 12.03.10, 14:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soomes treilerite puudus

Soome sadamatööliste streik on põhjustanud treilerite põua, teatab Kauppalehti.
Helsingi firma Tiger Transi tegevjuhi Jussi Luukkose sõnul suunduvad nüüd veoautod Balti riikidesse ja Saksamaale. Sadamatööliste streigi tõttu on autoveofirmad sunnitud saatma oma täislastis autod praamidele. Samas on pudelikaelaks kujunendud see, et treilerhaagiste ette ei leidu piisavalt vedukautosid. See omakorda kahandab vedude võimsust.
Luukkose sõnul võtaksid veofirmad nüüd käiku lisaks sadu veoautosid. "Nõudmine treilerhaagiste vedukite järele on kasvanud enneolematult kõrgeks. Viime autodega Soomest kaupa Eestisse ja Saksmaale, millede sadamtest autod jätkavad oma teed. Meil on pea kogu veerem käigus," seletas Luukkonen.
Kriisi muudab raskemaks ka asjaolu, et sama veoauto peab sama treilerhaagise ka saabumissadamas välja tarima. Näiteks kehtib see Travemünde Sadama kohta. Varem aga toimetas Soome treilerhaagise Saksamaal edasi Saksa veoauto.
Näiteks Kouhial on 30 veoautot ja kõik on sõidus Saksamaal. Seejärel saabvuvad masinad uue lasti järele. "Kaup tuleb saada liikvele suurtes kogustes, kuid see nõuab suurt autoparki," lisas firma tegevjuht Jyrki Kouhia.
Näiteks kasutavad vedukautosid treilerhaagiste liigutamiseks Schenker ja Kühne+Nagel. Sajad perefirmad toimetavadki ühe-.kahe vedukautoga. Nüüd aga on neil toimetamist üle pea.
Vähe sellest, nüüd on Soomesse tulnud ka sakslaste autod. Näiteks Saksa Lehnkering Logistics veab treileritega terasrulle ja muid terastooteid Soome ja Saksamaa vahel. Firma Soome poolne tegevjuht Vesa Ahlsted  sõnas, et juba ongi Saksamaalt tulnud veoautosid Soome kriisi nö lahendama. Samas on tema seletusel autopraamidel ka autode kohti piiratud arv.
Treilerite kohtade arvu praamidel on vähendanud ka see, et Hollandi Transfennica peatas vastuseks streigile oma laevaliikluse Soomega. Nüüd askeldab Soome ja Saksamaa vahel Itaalia Grimaldile kuuluv Finnlines.
Teistpidi on sadamatööliste streik toonud Soomesse sadu välismaiseid vedukautosid. Need aga veavad kaupa, mis Soomesse saabub.
Sadamatööliste streigi tõttu on peatunud autokoormate käitlemine Hango Sadamas. Siingi siirduvad laevadele täislastis autod ja autopraamid täituvad treileritest seda kiiremini, mida kauem streik jätkub.

Seotud lood

Uudised
  • 19.03.10, 14:24
Soome sadamatööliste streigil lõpp
Kaks nädalat Soome kaubavedu vaevanud streik sai nüüd lõpuks läbi, teatab Yle Uutiset. 
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Allando Trailways juht Vahur Oja näeb, et eksport Soome ei ole taastunud. Ümberringi on palju määramatust ja negatiivseid märke, hindab ta.
Majandustulemused
  • 04.05.25, 21:12
Käivet kasvatanud vedaja: peaasi, et see keerulisel ajal püsiks
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele