Itella Logistics OÜ müügi- ja turundusdirektor Risto Merisalu tunnistas, et eelmise aasta lõpp ja uue algus on paljulubavad.
Ehkki tulemuselt käis eriti 2009. aasta viimane kvartal 2008. aasta omast üle, pani ta palju sellest ka logistika sesoonse eripära arvele. On ju aasta lõpp tavaliselt selles sektoris ikka magusam. Samas kindlaid numbreid hoidus ta nimetamast.
Kui käive-maht tõusevad, siis kas on oodata ka tariifide tõusu?
"Kindlasti tariifid muutuvad. Pigem on suund ülespoole, kuid see oleneb sellest, kuidas turg kujuneb," arutles ta.
Seda suunda toetab ka tõik, et paljud autoettevõtted on möödunud aastal oma tegevuse lõpetanud, siis pole ju ka kanded korralikult kaetud... Seega see kajastub ka hinnas, mida saab kergitada.
Merisalu hinnangul ootab suurim hinnamuutus ees just maanteevedu. "Siin on suur osa kütusel..., kuid kõik on võimalik," jättis ta otsad lahtiseks.
"Aga laonduses ei ole hinnamuutust loota, kuna pakkumine on nõudlusest jätkuvalt tugevalt üle," sõnas ta.
Üht pidi oli tal hea meel, et TNT-l läheb hästi. Kuid lisas, et ei näe seda firmat Itella konkurendina, on ju TNT väga kitsalt vaid kiirkullerteenuse osutaja.
Seotud lood
Eelmise aasta lõpu ja selle aasta alguse kontserni head tulemused kajastuvad ka ettevõtte Eesti harus.
2009. aasta IV kvartal tõid kiirkullerteenuse pakkujale TNT mahtude ja kasumikasvu, teatab TNT kontsern.
Bring Express Eesti OÜ juhatuse liige Martin Künnap hindas ettevõtte eelmise aasta lõpu käivet üle aegade parimaks.
Viimase aasta jooksul on firmade matmine märgatavalt kasvanud ning tegevusalale on sisenemas ka uusi tegijaid. Firmamatjad on isikud või ettevõtted, kes pakuvad teenust raskustes olevate firmade likvideerimiseks, sageli eesmärgiga vältida võlausaldajate nõudeid või maksuameti tähelepanu. Rahvapäraselt kutsutakse neid ka “tankistideks“.