• 27.01.10, 18:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laevatehase juht: tehas jääb, vaid töötajate arvu tuleb sättida  

Loksa Laevatehase tegevjuht Andrei Akulistõi sõnul firma ei kao kuhugi, vaja on vaid töötajate arvu vastavalt tellimustele kohandada, pealegi just eile langes sülle magus leping.
"Meil on tööl inimesed, kes on töötanud enamasti 10 - 20 aastat ja neile peab koondamisest teatama ette 2-3 kuud, see tähendab, et ta peab veel käima tööl ligi kolm kuud. Seega musta stsenaariumi järgi, kui ootame aprilli lõpuni ja ei tule ühtegi tellimust, pean nad ikkagi koondama ja pean maksma neile kuus 1 miljon eurot ehk kolme kuuga 3 miljonit eurot. See on suur risk," avas ta koondamisteadete jagamise tausta.
"Seega andsime koondamisteated arvestusega, et need inimesed jäävad tööle kusagil selle kuu lõpuni. Kuid kui me nüüd saame hea tellimuse, hakkame neid inimesi järjest tagasi võtma. Kuyi saame uusi tellimusi, siis teame täpselt, kui palju ja millistel aladel meil on inimesi vaja...," arutles Akulistõi.
Veidi mõelud, lisas ta: "Niisiis eile kirjutasime alla uuele lepingule..."

Artikkel jätkub pärast reklaami

Aga kellega?
"Ma ei ütle. See on maailmatasemel ettevõtte, mis on väga tuntud, omal alal üle ilma number üks," jäi Akulistõi saladuslikuks.
"Tänu sellele lepingule võime juba veebruarist võtta tagasi mõnikümmend inimest," lubas ta ja jätkas, "Lisaks on allakirjutamisstaadiumis veel kaks lepingut. Kui me ka need saame allakirjutatud, siis kutsume veel kedagi töötajatest tagasi. Seega suurusjärkude poolest kusagil aprilliks-maiks on täpsemalt teada kui palju meil inimesi tarvis läheb, kui palju koondamisteateid tagasi korjame."
"Need, kellelt me teateid tagasi ei võta, need me loomulikult koondame. Seega koondamised kindlasti tulevad, kuid need ei tule nii suured. Seega ei koondata 525 inimest ja ettevõtet ei suleta. Kui palju tegelikult inimesi lõpuks tööle jääb, see selgub umbkaudselt kusagil aprilli lõpus. Ma arvan - see on selline eesmärk - ,et aasta lõpuks koondame umbes pooled inimesed. Seega vähemalt 250 inimest peaks jääma tööle," teatas ta tulevikusuundadest.
Tavapraktikas kulub Akulistõi sõnul alates lepingu sõlmimisest lepingu täitma hakkamiseni aasta-poolteist, sest ka tellimuse esitajal on vaja teha omad plaanid. "Kuid see on tavatingimustes, praegu on turul tööd vähe, seega  tähtajad võivad venida ja me ei tea kui palju jääb inimesi ja niisiis kui tuleb tellimusi juurde, võtame ka inimesi tööle tagasi," lisas ta.
"100%-lt ettevõtte kinni ei lähe, sellest polegi jutt," toonitas Akulistõi
Kas siis suletaks pool ettevõtet?
"Pool. Jah, võib-olla pool suletakse inimeste poolest.... Kõige varem hakkab vaja minema neid ameteid, kus me võime pakkuda teenust, näiteks abitööd, remonditööd," seletas ta.

Hetkel kuum

Artikkel jätkub pärast reklaami

Laevaehitustööd on langenud pea 15% tasemele kõrghooajast ja paljuski liikunus Aasiasse, eeskätt Hiinasse, kus tööd, tööjõud ja metallid on odavamad. Seega neist üleilmsetest arengutest on mõjutatud ka Loksa tehas.
"Ostsime Loksa Laevatehase, et seda reformida, tegeleda energeetikaalaste ehitustega, suurte sildade ehitustega, kuid see nõuab aega. Ja meil on peamine ülesanne hoida ettevõtet rahaliselt tasakaalus. Seega me ei saa inimestele maksta, kui meil pole selleks raha. Seni on kõik tööl, kuid kõige mustema stsenaariumi järgi peame suure osa koondama, kuid mitte 100%-lt," selgitas ja lubas Akulistõi.
"Inimesed teavad väga hästi, mis on olukord. Näiteks maiks saab olema 150 inimest, kuid detsembriks peaks neid olema juba umbes 250. Maist alates maksame neile ühe kuu eest, siis veel ühe kuu maksab riik, siis nad puhkavad ja siis tasapisi hakkame neid tagasi võtma. Mingit nulli ei tule, absoluutselt ei tule! Meil on hea investeeriisprogramm. Aasta eest oli ettevõttes tööl 750 - niiet see olukord ei sõltu minust vaid turust," seletas tegevjuht.
 
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimased uudised

Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
Uudised
  • 30.05.25, 11:35
Vestlusring | Ökonomist: USA tollitariifide trall tuleb Eestis tarneahela juhtimisest lihtsalt välja tõsta
Iga päev tuleb uusi uudiseid ja neid võiksid töösturid jälgida
Uudised
  • 30.05.25, 11:28
Kirjade ja pakkide saatmise hind tõuseb 1. juulist
Uudised
  • 30.05.25, 11:00
Air Balticu uue tegevjuhi kohale on üle 40 huvilise 30 riigist
Ajutine tegevjuht usub, et viie aasta pärast on Air Balticu lennukipark kaks korda suurem.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
Uudised
  • 29.05.25, 15:33
Hoiatus: sotsiaalmeedias levib valeinfo juhilubade väljastamisest Eestis
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Hetkel kuum

Kõik 2000 veokit tarnitakse Girtekale veel selle aasta jooksul.
Uudised
  • 29.05.25, 12:08
Leedu Girteka sõlmis aasta suurima veokiostutehingu
Rene Frolov tõi meie kliimaeesmärkide tegeliku seisu puust ja punaselt turuosaliste ette. Seis on pehmelt öeldes...masendav.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Ehkki palk kasvas sektoris Eesti keskmisega võrdselt, siis palga number jääb Eesti keskmisele endisele enam kui paarisaja euroga alla.
Uudised
  • 28.05.25, 09:06
Veonduse ja laonduse palgatõus võrdne Eesti keskmisega
Rünnakus Odessa sadamale hukkus vähemalt kaks HHLA täätajat, mitmed said raskeid vigastusi.
Uudised
  • 26.05.25, 15:35
Venemaa raketirünnakus Odessa sadamale hukkus mitu HHLA töötajat
Saksa ja Poola veokite läbisõit Saksamaa tasulistel teedel vähenes, Leedu veokite oma aga ainsana kasvas.
Uudised
  • 27.05.25, 15:42
Veokiliiklus Saksamaal taas languses, ainsana on võidus Leedu vedajad
Parim tarneahelajuht 2025 Ellyt Talv.
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.
Suurim laevandusettevõte, suurimad palgad. MSC Eesti on tööjõumaksude maksjate “positiivse” edetabeli kindel liider.
TOP
  • 16.05.25, 14:49
TOP 2 x 100: veondus- ja laondussektori parimad ja halvimad tööjõumaksude maksjad
LED ohutusmärgistus on ideaalne lahendus, kui soovite vastupidavat ja kulumiskindlat märgistust betoonile, seintele või muudele pindadele. Kauba väljastuse ooteala.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Logistikauudised esilehele