Laevatehase juht: tehas jääb, vaid töötajate arvu tuleb sättida  

Loksa Laevatehase tegevjuht Andrei Akulistõi sõnul firma ei kao kuhugi, vaja on vaid töötajate arvu vastavalt tellimustele kohandada, pealegi just eile langes sülle magus leping.

"Meil on tööl inimesed, kes on töötanud enamasti 10 - 20 aastat ja neile peab koondamisest teatama ette 2-3 kuud, see tähendab, et ta peab veel käima tööl ligi kolm kuud. Seega musta stsenaariumi järgi, kui ootame aprilli lõpuni ja ei tule ühtegi tellimust, pean nad ikkagi koondama ja pean maksma neile kuus 1 miljon eurot ehk kolme kuuga 3 miljonit eurot. See on suur risk," avas ta koondamisteadete jagamise tausta.

"Seega andsime koondamisteated arvestusega, et need inimesed jäävad tööle kusagil selle kuu lõpuni. Kuid kui me nüüd saame hea tellimuse, hakkame neid inimesi järjest tagasi võtma. Kuyi saame uusi tellimusi, siis teame täpselt, kui palju ja millistel aladel meil on inimesi vaja...," arutles Akulistõi.

Veidi mõelud, lisas ta: "Niisiis eile kirjutasime alla uuele lepingule..."

Aga kellega?

"Ma ei ütle. See on maailmatasemel ettevõtte, mis on väga tuntud, omal alal üle ilma number üks," jäi Akulistõi saladuslikuks.

"Tänu sellele lepingule võime juba veebruarist võtta tagasi mõnikümmend inimest," lubas ta ja jätkas, "Lisaks on allakirjutamisstaadiumis veel kaks lepingut. Kui me ka need saame allakirjutatud, siis kutsume veel kedagi töötajatest tagasi. Seega suurusjärkude poolest kusagil aprilliks-maiks on täpsemalt teada kui palju meil inimesi tarvis läheb, kui palju koondamisteateid tagasi korjame."

"Need, kellelt me teateid tagasi ei võta, need me loomulikult koondame. Seega koondamised kindlasti tulevad, kuid need ei tule nii suured. Seega ei koondata 525 inimest ja ettevõtet ei suleta. Kui palju tegelikult inimesi lõpuks tööle jääb, see selgub umbkaudselt kusagil aprilli lõpus. Ma arvan - see on selline eesmärk - ,et aasta lõpuks koondame umbes pooled inimesed. Seega vähemalt 250 inimest peaks jääma tööle," teatas ta tulevikusuundadest.

Tavapraktikas kulub Akulistõi sõnul alates lepingu sõlmimisest lepingu täitma hakkamiseni aasta-poolteist, sest ka tellimuse esitajal on vaja teha omad plaanid. "Kuid see on tavatingimustes, praegu on turul tööd vähe, seega  tähtajad võivad venida ja me ei tea kui palju jääb inimesi ja niisiis kui tuleb tellimusi juurde, võtame ka inimesi tööle tagasi," lisas ta.

"100%-lt ettevõtte kinni ei lähe, sellest polegi jutt," toonitas Akulistõi

Kas siis suletaks pool ettevõtet?

"Pool. Jah, võib-olla pool suletakse inimeste poolest.... Kõige varem hakkab vaja minema neid ameteid, kus me võime pakkuda teenust, näiteks abitööd, remonditööd," seletas ta.

Laevaehitustööd on langenud pea 15% tasemele kõrghooajast ja paljuski liikunus Aasiasse, eeskätt Hiinasse, kus tööd, tööjõud ja metallid on odavamad. Seega neist üleilmsetest arengutest on mõjutatud ka Loksa tehas.

"Ostsime Loksa Laevatehase, et seda reformida, tegeleda energeetikaalaste ehitustega, suurte sildade ehitustega, kuid see nõuab aega. Ja meil on peamine ülesanne hoida ettevõtet rahaliselt tasakaalus. Seega me ei saa inimestele maksta, kui meil pole selleks raha. Seni on kõik tööl, kuid kõige mustema stsenaariumi järgi peame suure osa koondama, kuid mitte 100%-lt," selgitas ja lubas Akulistõi.

"Inimesed teavad väga hästi, mis on olukord. Näiteks maiks saab olema 150 inimest, kuid detsembriks peaks neid olema juba umbes 250. Maist alates maksame neile ühe kuu eest, siis veel ühe kuu maksab riik, siis nad puhkavad ja siis tasapisi hakkame neid tagasi võtma. Mingit nulli ei tule, absoluutselt ei tule! Meil on hea investeeriisprogramm. Aasta eest oli ettevõttes tööl 750 - niiet see olukord ei sõltu minust vaid turust," seletas tegevjuht.

 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,60 -0.1439209
Brasiilia reaal BRL 4,27 -0.0234077
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051138
Filipiinide peeso PHP 59,18 0.1624805
Hiina jüaan CNY 7,62 0.0091913
Hongkongi dollar HKD 8,89 0.0101193
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0702029
Iisraeli seekel ILS 4,10 -0.0170723
India ruupia INR 80,68 0.0520827
Indoneesia ruupia IDR 15948,35 0.094205
Islandi kroon ISK 135,51 0.0073801
Jaapani jeen JPY 125,51 0.0318801
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 15,88 -0.0339841
Lõuna-Korea vonn KRW 1275,43 0.0768959
Malaysia ringgit MYR 4,62 0.0346343
Mehhiko peeso MXN 21,86 0.0228765
Norra kroon NOK 9,78 0.0327419
Poola slott PLN 4,33 -0.0323094
Rootsi kroon SEK 10,61 -0.092257
Rumeenia leu RON 4,76 0.0126114
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0456353
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.1151808
Šveitsi frank CHF 1,13 0.008816
Taani kroon DKK 7,46 -0.0026811
Tai baht THB 35,39 0.0729595
Tšehhi kroon CZK 25,61 -0.0975229
Türgi liir TRY 6,03 0.0978896
Ukraina grivna UAH 30,64 0.0088132
Ungari forint HUF 317,33 -0.0220542
USA dollar USD 1,13 0.008823
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.060024
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0618557
Vene rubla RUB 74,38 0.055555

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019