Autor: Siim Sultson • 21. jaanuar 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Parts: lisajäälõhkuja tuleb appi Rootsist

"Mis saab!? Tuleb jääd lõhkuda! Loodan, et pääminister ja rahandusminister annavad põhilise aktsepti," teatas lustakalt majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts. Lisajõu leidmine jäämurdele on just nüüd teemaks valitsuskabinetis.

Ministri, kes küll ise istungil ei viibi, küll aga on seal oma esindajate kaudu, sõnul peaks karmistuvate jääoludega võitlemise teemal tegema valitsus täna kabinetis põhimõttelise otsuse.

"Iga aasta eelarvesse on planeeritud summad tavapäraseks jäälõhkumiseks. Kuid nüüd nendest ilmselt ei piisa ja tuleb võimsusi suurendada. Kuid selleks on vaja valitsuse põhimõttelist otsust, et eraldada lisavahendeid. Küsimus on, kas läheb käiku maksimumvariant või miinimumvariant," selgitas Parts täna istungil teemaks oleva jäälõhkumise lisarahastamist.

Tema seletusel on Eesti riigil jäälõhkuijaid kaks: üks - Eero 313 - askeldab pidevalt Pärnu lahel, mis läheb jääse pea iga talv, teine -Tarmo - Soome lahel. Soome laht aga on pehmematel talvedel jäälage. Kui jääolud karmistuvad on Soome lahele appi vaja ka teist laeva, et hoida Muuga ja Sillamäe sadamate kaubateed puhtad, selgitas minister.

"Tegime valitsusele ettepaneku teise laeva rentimiseks Rootsist. Tegemist on Viking klassi laevaga, mille jääkoridor on Tarmo omast laiem," selgitas Parts.

Rootslastega on tema sõnul Eesti riigil juba aastaid toimiv leping, et vajadusel renditakse jääga sõdimiseks abiväge sealt. Nüüd ootab ja Parts valitsuse põhimõttelist otsust.

Istung käib...

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077