Võrreldes 2008. aastaga asetus Ventspilsi Sadam 2009. aasta kaubamahu kasvuga Baltikumi suurte sadamate seas viimasele kohale, liider on ikka Tallinna Sadam. Aasta eest oli Tallinna Sadam viimane.
Võrreldes 2008. aastaga Ventspilsi Sadama kaubakäive kahanes 7% ehk tasemelt 28,65 miljonit tonni (2008) tasemele 26,64 miljonit tonni (2009).
Aasta lõikes kasvasid sadama söe ja maakide veo mahud - vastavalt tasemele 5,23 miljonit tonni ja tasemele 249 000 tonni 2009. aastal.
Võrdluseks:
Ülejäänud Baltikumis reastuvad kasvunumbrite alusel sadamad järgmiselt:
Võrreldes 2008. aastaga kasvas Tallinna Sadama kaubakäive 2009. aastal 8,7% ehk tasemelt 29,08 miljonit tonni tasemele 31,60 miljonit tonni.
Liepaja Sadamas toimus samal ajal kasv 4,6% ehk tasemelt 4,19 miljonit tonni tasemele 4,38 miljonit tonni .
Riia Sadamal kasvas samade perioodide võrdluses kaubakäive 0,5% ehk tasemelt 29,57 miljonit tonni (2008) tasemele 29,72 miljonit tonni (2009).
Klaipedas aga käis kaubakäibe areng aastast 2008 aastaasse 2009 tagurpidi: muutus tasemelt 29,86 miljonit tonni (2008) tasemele 27,86 miljonit tonni (2009) tõi languseks 6,7%.
Viimaseks jääb siis suurima miinuskasvu ehk taandega (langus 7%) Ventspilsi Sadam.
Meenutuseks:
Aasta eest nägi kasvunumbrite pilt (kaubakäibed aastail 2007-2008) välja järgmine:
Riia Sadam kasvatas kaubavedu 14% ehk tasemelt 26,0 miljonit tonni (2007) tasemele 29,6 miljonit tonni (2009).
Klaipeda Sadam kasvatas kaubaveomahtu 9,2% ehk tasemelt 27,4 miljonit tonni (2007) tasmele 29,9 miljonit tonni (2008).
Ventspils kaotas veomahus 8%.
Päris kõvasti kukkus Tallinna Sadam, kaotades mahtudes 20% ehk tasemelt 36,3 miljonit tonni (2007) tasemele 29 miljonit tonni (2008).
Seotud lood
Võrreldes lõunanaabrite suuremate sadamatega Riias, Liepajas, Klaipedas, on Tallinna Sadam neist kaubavoogude aastase kasvu poolest kõige tublim.
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.